متشکل از بهترین وکلای تهران و البرز(کرج- فردیس - ملارد) و شهریار باتجربه بسیار بالا

طلاق توافقی در فردیس با کمترین زمان و کمترین هزینه در سال ۱۴۰۳

 

طلاق توافقی اقساطی در فروکیل

  • بدون نیاز به حضور شما در هیچ یک از مراحل طلاق
  • بدون شرکت در جلسات مشاوره
  • مدت زمان انجام 2 هفته تا 2 ماه کاری
  • انجام طلاق طبق توافقات شما در تمام موارد
  • انجام مورد وکالت توسط وکیل پایه یک دادگستری
  • نصف مبلغ ابتدای کار مابقی حق الوکاله انتهای کار
  • برای اطلاع بیشتر با شماره تلفن 09426001202 و یا شماره همراه 09197969367 یا 09218529239 تماس حاصل فرمایید.
طلاق توافقی در فردیس
  • 2 مرداد 1402
  • بروزرسانی: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
  • 7 دقیقه
  • بدون دیدگاه
  • نوشته شده توسط تیم تحریره فروکیل

امروزه طلاق توافقی یکی از بهترین و رایج‌ترین و سریع‌ترین راه‌هایجدایی بین زوجین می‌باشد. در این نوع طلاق زوجین به دلیل عدم سازش و با تفاهم تصمیم‌ می‌‌گیرند به زندگی مشترکشان پایان بدهند. در این نوع طلاق، زوجین در موضوعاتی مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و جهیزیه توافق می‌نمایند. اولین نکته‌ای که در طلاق به صورت توافقی دارای اهمیت است،رضایت هر دوی زوجین برای انجام این‌کار است.

طلاق توافقی در فردیس دارای مزایای زیادی می‌باشد که موجب اقبال زوجین به آن شده‌است. طلاق توافقی می‌تواند جایگزین مناسبی برای روش‌‌ها‌ی سنتی طلاق باشد که شامل مراجعه به دادگاه و تصمیم‌گیری قضایی می‌باشد. همچنین می‌تواند فرآیند جدایی سریعتر، کم‌هزینه‌تر و بدون تنش را برای زوجین فراهم آورد. در ادامه در این مقاله از گروه وکلای فردیس راهنمای جامعی از مراحل و شرایط طلاق توافقی درفردیس به شما ارائه خواهیم داد.

طلاق توافقی چه مزایایی دارد؟

  • امکان توافق درباره‌ی حقوق مالی و غیر مالی مانند مهریه، نفقه، جهیزیه، اجرت‌المثل، حضانت فرزند و معتبر بودن این توافق نزد دادگاه
  • سریع بودن فرایند طلاق
  • عدم نیاز به حضور زوجین در جلسات دادگاه در صورت وجود وکیل
  • حذف نام  همسر از شناسنامه در صورت باکره بودن زن

مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی در فردیس 

مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی در فردیس 

  • اصل و کپی شناسنامه زوجین
  • اصل و کپی کارت ملی زوجین
  • اصل و کپی عقد نامه یا سند ازدواج
  • آزماش عدم بارداری
  • توافق‌نامه طلاق
  • وکالت‌نامه وکیل
  • گواهی عدم امکان سازش
  • گواهی بکارت (در صورت دوشیزه بودن)

نکته: زن باید در صورت باکره بودن، گواهی سلامت را به دفتر ثبت ازدواج و طلاق ارائه داده و در صورتی که باکره نیست، گواهی عدم بارداری خود را به همراه گواهی عدم امکان سازش به دفترخانه‌ی ثبت طلاق ارائه کند.

مراحل طلاق توافقی در فردیس

مرحله اول: اولین مرحله ثبت‌نام در سامانه‌ی تصمیم به نشانی اینترنتی https://www.behzisti.ir  می‌باشد. زوجین، با مراجعه به این سامانه، به صورت اینترنتی نوبت جلسات مشاوره و مددکاری اخذ ‌می‌‌کنند. حضور زوجین در این جلسات مشاوره الزامی است. درصورتی که زوجین پس از طی جلسات مشاوره، نتوانند به سازش برسند، گواهی عدم انصراف از طلاق را امضا می‌کنند.

مرحله‌ی دوم:  زوجین یا  وکلای زوجین با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، دادخواست خود ذیل عنوان طلاق توافقی را ثبت می‌نمایند. در این مرحله  اصل عقدنامه یا رونوشت آن، شناسنامه‌ی زوجین و کپی کارت ملی برای ثبت دادخواست مورد نیاز است. دادگاه مربوطه اقدام به تعیین وقت جلسه‌ی رسیدگی طلاق توافقی کرده و این وقت رسیدگی طی پیامکی مبنی بر وقت جلسه رسیدگی دادگاه به طرفین ابلاغ می‌گردد.

مرحله‌ی سوم: در جلسه رسیدگی طلاق توافقی، قاضی با بررسی نظرکارشناس و توافقات طرفین، اقدام به صدور گواهی عدم امکان سازش یا همان رای طلاق توافقی می‌کند.

مرحله‌ی چهارم: مراجعه‌ی زوجین به دفاتر ثبت  ازدواج و طلاق، برای اجرای صیغه‌ی طلاق با همراه داشتن گواهی عدم امکان سازش که توسط دادگاه صادر شده است. نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که با توجه به ماده ۳۴ قانون حمایت خانواده:«مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش برای ارائه به دفتر رسمی  طلاق سه ماه پس از تاریخ صدور رای قطعی است. اگر گواهی ظرف این مهلت تسلیم نشود،گواهی صادر شده از درجه اعتبار ساقط است.» بنابراین برای انجام این مرحله تنها سه ماه از زمان صدور رای، فرصت دارید.

 

شرایط انجام طلاق توافقی در فردیس

۱– انتخاب بهترین وکیل متخصص: کمک گرفتن از وکیل متخصص در امور خانواده مزایای زیادی به همراه دارد. حضور یک وکیل طلاق با‌تجربه در فردیس در زمینه‌ی طلاق توافقی در کنار شما باعث می‌شود تا از اشتباهات حقوقی زوجین جلوگیری شود. در صورتی که قصد شرکت در جلسات دادگاه را ندارید و تمایل به انجام امور طلاق خود در کم‌ترین زمان ممکن دارید، بهترین راه کمک گرفتن از وکلای متخصص فردیس و دادن وکالت در طلاق به آن‌ها می‌باشد.

۲- مدت زمان انجام طلاق توافقی در فردیس: طلاق توافقی بدون داشتن وکیل حدود سه الی چهار ماه ممکن است به طول انجامد، و حضور خانم و آقا در جلسات دادگاه و در جلسات مشاوره الزامی است. در صورت کمک گرفتن از وکلای متخصص فردیس ، این پروسه حداکثر ظرف یک ماه انجام می‌شود. بدون این که نیاز به حضور زوجین در انجام مراحل قانونی باشد.

۳- حضانت فرزند در طلاق توافقی: یکی از نگرانی‌های زوجین در طلاق توافقی در فردیس، حضانت فرزندان است و از موضوعاتی است که باید مورد توافق زوجین قرار بگیرد. مطابق ماده ی ۱۱۶۹ قانون مدنی حضانت فرزند دختر و پسر تا سن هفت سالگی با مادر و پس از آن با پدر می باشد. دختر تا ۹ سالگی با پدر زندگی می‌کند و پس از آن مختار است و پسر از هفت تا پانزده سالگی با پدر و پس از آن حق انتخاب دارد. حضانت فرزند در طلاق توافقی بر اساس توافق زوجین است و در صورت سکوت زوجین در این مورد نص قانون اجرا می‌شود. در این توافق باید مصلحت فرزندان درنظر گرفته شود. در حالتی که حضانت فرزند با یکی از والدین باشد، والد دیگر حق ملاقات فرزند را دارد و به هیچ وجه نمی‌توان او را از ملاقات منع کرد.

۴- میزان مهریه در طلاق توافقی: یکی از توافقات بسیار مهم زوجین، شرایط پرداخت مهریه در طلاق توافقی توسط زوج است. زوجین می‌توانند راجع به نحوه پرداخت، عدم پرداخت و بخشیدن مهریه، یا پرداخت مهریه به صورت اقساطی توافق نمایند.

۵- اجرت‌المثل در طلاق توافقی: اجرت‌المثل نیز از جمله حقوق مالی است که باید مورد توافق واقع شود. بار اثبات این که زن مستحق دریافت اجرت‌المثل هست یا خیر با زوجه است. اجرت‌المثل هزینه و مزدی است که زن بابت کارهایی که در منزل و در طول زندگی با همسر انجام داده است مستحق آن است. دادگاه با صدور گواهی عدم امکان سازش، اجرت‌المثل را تعیین و اجرای وضعیت مالی مرد در تعیین مبلغ اجرت‌المثل تاثیری ندارد بلکه با نظر کارشناس تعیین خواهد شد. شرایط قانونی استحقاق زن برای دریافت اجرت‌المثل ایّام زوجیت در تبصره‌ی ماده‌ی۳۳۶ قانون مدنی ذکر شده است. طبق تبصره ماده ۳۳۶ قانون مدنی، اگر زوجه کارهایی راکه شرعاً بر عهده او نیست و در عرف برای آن کار اجرت‌المثل باشد را به دستور همسر و بدون قصد تبرّع انجام دهد، دادگاه حکم به پرداخت اجرت‌المثل کارهای انجام شده می‌کند. اما در نظر داشته باشید که مبالغ اجرت‌المثل معمولاً بسیار اندک است.

شرایط انجام طلاق توافقی در فردیس

نتیجه گیری

طلاق توافقی به علت مزایایی که دارد امروزه مورد اقبال زوجین واقع شده‌است. در طلاق توافقی زوجین به اراده‌ی خود راجع به موضوعاتی مانند میزان مهریه، حضانت فرزندان، نفقه و اجرت المثل توافق می‌نمایند و این توافق از نظر دادگاه نیز محترم است. در صورتی که طلاق توافقی توسط وکیل انجام شود، روند بسیار سریع‌تری را طی می‌کند و نیاز به حضور زوجین نیز نمی‌باشد. به طور خلاصه مراحل انجام طلاق توافقی به این صورت می‌باشد:

ثبت نام در سامانه‌ی تصمیم، شرکت در جلسات مشاوره و اخذ گواهی عدم سازش، ثبت دادخواست طلاق توافقی، اخذ رای از دادگاه، مراجعه به دفتر ثبت طلاق.

نکته: باید توجه داشته باشید با توجه به پیچیده بودن امور حقوقی بهترین راه در این زمینه، کمک گرفتن از وکلای متخصص این حوزه می باشد تا فرایند طلاق توافقی شما در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. گروه حقوقی وکلای فروکیل با داشتن بهترین وکلا‌ی خانواده در فردیس در حوزه‌ی طلاق توافقی در فردیس به صورت تخصصی فعال هستند، در صورتی که برای انجام طلاق توافقی و حق طلاق در فردیس نیاز به مشاوره دارید و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول:

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی نوعی از طلاق است که در آن زوجین در مورد موضوعاتی مانند میزان مهریه، حضانت فرزندان، نفقه و اجرت‌المثل توافق می‌نمایند و درمورد جدایی خود تفاهم دارند.

اولین مرحله درطلاق توافقی در فردیس چیست؟

اولین مرحله ثبت نام در سامانه‌ی تصمیم است.

مدت زمان انجام طلاق توافقی چه میزان است؟

درصورت وکالت دادن به وکیل حداکثر ظرف یک‌ماه انجام می‌شود.

مدارک لازم برای انجام طلاق توافقی چیست؟

  •  اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • اصل یا رونوشت عقدنامه
  • گواهی صادر شده از مرکز مشاوره بهزیستی
4.9/5 - (146 امتیاز)

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید

وکیل طلاق در مارلیک و آشنایی با بهترین گروه وکلا در این منطقه

وکیل طلاق در واقع همان وکیلی است که به امور خانواده که یکی از زیر مجموعه‌های آن طلاق است می پردازد. طلاق خود به سه نوع طلاق از ناحیه زوج، طلاق از ناحیه زوجه ،طلاق توافقی تقسیم…

بازدید: 763 نفر
1402/06/22
خواندن این مقاله

طلاق توافقی در شهریار در کمترین زمان و با کمترین هزینه

طلاق توافقی در شهریار موضوعی است که زوجین زیادی درگیر آن بوده و با مراجعه به دادگاه های خانواده این شهرستان، خواستار اجرای طلاقی هستند که ناشی از توافق هر دو طرف عقد است و زن و…

بازدید: 789 نفر
1402/06/22
خواندن این مقاله

دفتر وکالت در شهریار با مشاوره به صورت حضوری و آنلاین

یک وکیل پایه یک دادگستری برای ارائه خدمات  در حوزه های مختلف به موکلینش ملزم به آن بوده که دفتری را در حوزه کاری خویش داشته باشد تا افرادی که نیازمند خدمات وکالت و مشاوره از او…

بازدید: 699 نفر
1402/07/03
خواندن این مقاله

مطالبه اجرت المثل در فردیس و آشنایی با شرایط آن

زوجین در قبال همدیگر وظایف قانونی و شرعی دارند و زن موظف است از همسرش تمکین کند این تمکین منظور هم تمکین عام است هم تمکین خاص اما در این بین یک سری کارها وظیفه زن نیست…

بازدید: 696 نفر
1402/07/08
خواندن این مقاله

طلاق توافقی در ملارد بررسی مراحل شرایط و زمان آن

درخواست طلاق عموماً یا از طرف زن و یا از طرف شوهر اتفاق می‌افتد اما در این میان، نوع دیگری از طلاق نیز وجود دارد که با رضایت و درخواست هر دو طرف یعنی هم زن و…

بازدید: 774 نفر
1402/06/22
خواندن این مقاله

وکیل خانواده در ملارد و آشنایی با بهترین آن ها

گروه وکلای فروکیل در این مقاله بررسی خواهد کرد که وکیل خانواده در ملارد چه کسی است و چه وظایفی دارد و چقدر در پرونده‌های خانواده حضور یک وکیل خانواده در ملارد اهمیت دارد، وکیل خانواده در…

بازدید: 563 نفر
1402/09/12
خواندن این مقاله

سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001202 09197969367 09426001201 09218529239