متشکل از بهترین وکلای تهران و البرز(کرج- فردیس - ملارد) و شهریار باتجربه بسیار بالا

بهترین وکیل کیفری در فردیس با مشاوره توسط وکیل پایه یک

بهترین وکیل کیفری در فردیس
  • 15 مرداد 1402
  • 7 دقیقه
  • بدون دیدگاه
  • نوشته شده توسط تیم تحریره فروکیل

برای انجام برخی از دعاوی نیاز است که از وکلای کیفری استفاده کنید. این دسته از دعاوی معمولا دعاوی جزایی و کیفری هستند که جنبه حقوقی ندارند. معمولا پرونده‌های کیفری در فردیس سنگین و بسیار پیچیده هستند به همین دلیل از وکیل کیفری در فردیس می‌تواند برای به انجام رساندن این دسته از پرونده‌ها استفاده کنید. این مقاله به طور تخصصی به بررسی وظایف وکیل کیفری می‌پردازد.

 منظور از وکیل کیفری کیست؟

گاهی اوقات ممکن است که یک جرمی اتفاق بیافتد برای مثال ممکن است که کلاهبردای شده است و یا این که یک سرقتی رخ داده باشد. در تمامی این موارد وکیل کیفری باید به عنوان وکیلی که در دعاوی جزایی تبحر و تخصص دارد، وارد عمل شود و از شاکی یا فرد مجرم دفاع کند. به بیانی ساده‌تر وکیل کیفری فردی است که به صورت تخصصی در زمینه کیفری فعالیت دارد.

وکیل کیفری در فردیس می‌تواند تمامی جنبه‌های یک جرم را شناسایی کند و با استفاده از قوانین کیفری به دفاع از موکلش بپردازد. این دسته از وکلا معمولا به صورت تخصصی رشته حقوق کیفری و جزایی را در دانشگاه تحصیل کرده‌اند و اکنون با توجه به دانشی که دارند و همچنین با استفاده از مهارت تحلیل مسائل کیفری، به یک وکیل کیفری با سابقه و با تجربه در فردیس تبدیل شده است.

تفاوت وکیل کیفری و وکیل حقوقی

همان طور که بیان شد، برای این که یک فرد بتواند وکیل متخصص کیفری باشد نیاز است که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت داشته باشد. وکیل کیفری معمولا در دعاوی و پرونده‌های جزایی مهارت و تخصص دارند و فقط این دسته از پرونده‌ها را قبول می‌کنند. وکلای کیفری معمولا به صورت تخصصی در مقاطع تحصیلات تکمیلی به صورت تخصصی‌تر درباره جرایم آموزش می‌بینند.

در مقابل وکلای حقوقی افرادی هستند که فقط در زمینه حقوقی تخصص دارند. معمولا در این شاخه از حقوق جرمی اتفاق نیافتاده است و صرفا اختلافاتی بین طرفین در خصوص یک مسئله مدنی به وجود آمده است. وکلای حقوقی معمولا در اموری مانند امور خانواده، امور ملکی، قراردادها و …. تخصص دارند.

وکیل کیفری در فردیس چه وظایفی دارد؟

برای این که بیشتر با وکیل کیفری آشنا شوید نیاز است که وظایف او را هم بدانید:

  • اولین و مهمترین وظیفه‌ای که وکیل کیفری دارد ارائه مشاوره حقوقی برای موکلش است. این دسته از وکلا باید بتوانند تمامی جنبه‌های یک جرم را بررسی کند و به موکل خود در این زمینه مشاوره بدهند.
  • تنظیم یک متن مناسب برای شکایت: معمولا وکلا وظیفه دارند که شکوائیه مناسب به وکالت از موکل تنظیم کنند و آن را به ثبت برسانند. در واقع از مهمترین وظایف یک وکیل این است که ابتدا تمامی شکایت‎‌ها موکل را به دقت گوش بدهد و با توجه به شکایتی که او دارد، یک شکوائیه مناسب تهیه کنید.
  • دفاع از موکل در جلسه دادگاه: معمولا بعد از این که جلسه دادگاه تشکیل شد، وکیل کیفری باید بتواند از موکلش بر اساس مواد قانونی کیفری، دفاع کند.
  • تحلیل جرم اتفاق افتاده بر اساس شواهد و قوانین وظیفه‌ی دیگری است که وکیل کیفری در فردیس دارد و باید بتواند بر اساس شواهد و مدارکی که به دست می‌آورد به موکلش کمک کند.

جرایمی که وکیل کیفری می‌تواند در آن ورود کند

همانطور که از نام این دسته از وکلا پیداست؛ فقط در زمینه جرایم و جنایاتی که اتفاق افتاده است فعالیت می‌کنند. این جرایم می‌تواند شامل مواردی زیر باشد:

  • برخی از جرایم شامل دزدی و سرقت می‌شوند
  • جرایم مربوط به کلاهبرداری از اشخاص دیگر
  • در مواری که قتلی رخ داده باشد
  • موارد مربوط به خارج کردن ارز از کشور

این‌ها تنها بخشی از جرایمی است که وکیل کیفری در فردیس می‌تواند وکالت این پرونده‌ها را برعهده بگیرد. به طور کلی تمامی جرایمی که در قانون مجازات اسلامی به عنوان جرم شناخته شده‌اند در حوزه تخصصی وکیل کیفری است. معمولا در این دسته از جرایم قاضی فردی را که مرتکب جرم شده است؛ مجازات می‌کند. وکلای کیفری با استفاده از قانون مجازات اسلامی و قوانین دیگر که مرتبط است، مانند قانون آیین دادرسی کیفری و….به بررسی و تحلیل جرمی که اتفاق افتاده است می‌پردازد و به دفاع از موکلش اقدام می‌کند.

دفاع از موکل توسط وکیل کیفری در فردیس

همان طور که بیان شد وکیل کیفری باید بتواند از موکلش در هر زمانی به خوبی دفاع کند. اما موکل ممکن است فقط فرد شاکی نباشد. به طور کلی افرادی که موکل از آنها می‌تواند دفاع کنند شامل دو دسته اند:

  • دسته‌ای از افراد که علیه آنها جرمی اتفاق افتاده است. برای مثال اگر از فرد الف کلاهبرداری شده است او اکنون شاکی محسوب می‌شود و وکیل کیفری باید با توجه به اسناد و مدارکی که دارد اقدام به نوشتن یک شکوائیه مناسب کند. شاکی از این جهت که از او کلاهبرداری شده است، نمی‌تواند این پرونده را به تنهایی به نتیجه برساند به همین دلیل از وکیل کیفری برای دفاع از خود استفاده می‌کند.
  • دسته‌ی دیگر از افراد کسانی هستند که یک جرمی انجام داده‌اند و از آنها شکایت شده است. این دسته از افراد هم مانند شاکی نیاز به موکل دارند و باید بتوانند از خود دفاع کنند. این دسته از افراد باید حتما برای خود وکیل انتخاب کنند به این خاطر که نمی‌توانند از خود دفاع کنند.

وکیل کیفری مناسب

ویژگی‌های یک وکیل کیفری مناسب

هر وکیلی که به آن وکیل کیفری اطلاق می‌شود باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • اولا که در زمینه شناسایی جرایم کیفری تخصص کافی داشته باشد و بتواند به خوبی از موکلش دفاع کند. وکالت در دعاوی کیفری بسیار مهم است به این خاطر که با جان و حیثیت افراد سروکار دارد.
  • بتواند یک شکوائیه مناسب و قوی طرح کند و علاوه بر آن بتواند در روز دفاع، به تمامی قوانین و مقررات جزایی استناد کند تا بتواند به خوبی از موکلش دفاع کند.
  • گاهی اوقات دانش و اطلاعات او در زمینه نه تنها جرم شناسی، بلکه در موارد مربوط به انگشت نگاری و جعل مدارک هم بسیار مهم و مفید است.
  • داشتن دانش و اطلاعات کافی موردی دیگری است که وکیل کیفری باید آن را دارا باشد.

وکیل کیفری در فردیس با گروه وکلای فروکیل

برای این که بتوانید در دعاوی کیفری خود موفق شوید نیاز است که حتما با یک وکیل کیفری مشورت کنید و توانایی و تخصص او استفاده کنید. وکلای کیفری باید تخصص و تبحر در زمینه جرایم و مجازات داشته باشد و یک دفاعیه قوی از موکلش ارائه بدهد.

اگر به دنبال یک وکیل کیفری با تجربه هستید می‌توانید از گروه فروکیل برای انجام امور مربوط به دفاع و تنظیم شکوائیه مناسب استفاده کنید. فروکیل از وکیل متخصص کیفری تشکیل شده است و حتی می‌توانید قبل از هر اقدامی از مشاوره حقوقی در فردیس سایت فروکیل نیز استفاده کنید.

جمع بندی

وکیل کیفری در زمینه انواع جرایم کیفری تخصص و تبحر دارد و در انجام امور مربوط به وکالت برای افرادی که یک جرم انجام داده‌اند یا خودشان شاکی هستند، کمک می‌کنند. وکلای کیفری به صورت تخصصی در زمینه جزا و جرم شناسی تحصیلات خود را گذرانده‌اند و به همین دلیل با مباحث مربوط شناسایی جرم آشنایی دارند.

سوالات پایانی

آیا خیانت در امانت یک جرم است و در صلاحیت وکیل کیفری است؟

بله خیانت در امانت به عنوان یکی از جرایمی به شما می‌آید که وکیل کیفری می‌تواند به دفاع از فرد شاکی و یا فردی که مرتکب این جرم شده است؛ بپردازد.

مراحل شکایت کیفری چگونه است؟

در اولین قدم نیاز است که یک شکوائیه تنظیم شود و به دفاتر خدمات الکترونیکی تحویل داده شود تا این دفاتر شکایت را به ثبت برسانند.

5/5 - (72 امتیاز)

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید

وکیل برای توهین و تهدید با حق الوکاله قسطی

: در جوامع امروزی تعرض به شخصیت و حیثیت و آبروی افراد از طرف قانونگذار بدون پاسخ نمی ماند و قانون گذار این موارد را جرم انگاری کرده و برای آنها ضمانت اجرا قرار داده است .…

بازدید: 391 نفر
1402/11/24
خواندن این مقاله

وکیل در اندیشه و ملارد با سابقه و تبحر بالا

در اندیشه و ملارد نیز همانند سایر شهرستان های اطراف تهران، مشکلات حقوقی رو به افزایش بوده و افراد را به آن واداشته که مراجعات مکرر برای پیگیری پرونده خود به دادگاه حقوقی، کیفری داشته باشند. غالبا…

بازدید: 733 نفر
1402/07/03
خواندن این مقاله

✓آشنایی با وکیل پایه یک دادگستری ✓درصد بالای موفقیت پرونده حقوقی

گروه وکلای فروکیل در قالب  این مقاله سعی در توضیح نکته به شما مطالعه کننده محترم دارد که وکیل پایه یک دادگستری کیست؟ چرا زمانی که دچار چالش و تنشی در زمینه‌های حقوقی ،کیفری ،خانواده ثبتی اداره…

بازدید: 136 نفر
1403/03/23
خواندن این مقاله

وکیل ملکی در فردیس و آشنایی با هزینه ها و مراحل آن

شاخه ملک و املاک بحث زیادی در حقوق دارد و حتی ریسک‌های زیادی هم دارد. معمولا خریداری یک ملک با بسیاری از بحث‌های حقوقی درگیر شده است. بسیاری از افرادی که در فردیس هستند معمولا در زمینه…

بازدید: 1123 نفر
1402/05/15
خواندن این مقاله

بهترین وکیل تصادفات رانندگی در کرج، فردیس و تهران

بسیاری افراد زمانی که دچار تصادفات رانندگی میشوند حالت سردرگمی پیدا کرده و نمیدانند چه باید کرد یا به چه مرجعی مراجعه کنند و حتی اینکه شاید وقت برای مراجعه و دوند گی به دادگاه و بیمه…

بازدید: 269 نفر
1403/01/30
خواندن این مقاله

بهترین وکیل ضرب و شتم و دیه با حق وکاله اقساطی

مقدمه: گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی در توضیح این نکته به شما مطالعه کننده محترم دارد که اگر دچار مشکل ضرب و شتم و دیه شدید به چه وکیلی مراجعه نمایید و چه وکیلی…

بازدید: 315 نفر
1402/12/07
خواندن این مقاله

سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001202 09197969367 09426001201 09218529239