متشکل از بهترین وکلای تهران و البرز(کرج- فردیس - ملارد) و شهریار باتجربه بسیار بالا

✓مراحل طلاق توافقی چقدر زمان می برد؟✓ مهریه،حضانت درصورتجلسه طلاق

طلاق توافقی اقساطی در فروکیل

  • بدون نیاز به حضور شما در هیچ یک از مراحل طلاق
  • بدون شرکت در جلسات مشاوره
  • مدت زمان انجام 2 هفته تا 2 ماه کاری
  • انجام طلاق طبق توافقات شما در تمام موارد
  • انجام مورد وکالت توسط وکیل پایه یک دادگستری
  • نصف مبلغ ابتدای کار مابقی حق الوکاله انتهای کار
  • برای اطلاع بیشتر با شماره تلفن 09426001202 و یا شماره همراه 09197969367 یا 09218529239 تماس حاصل فرمایید.
مراحل طلاق توافقی
  • 19 آذر 1402
  • بروزرسانی: ۴ تیر ۱۴۰۳
  • 8 دقیقه
  • بدون دیدگاه
  • نوشته شده توسط تیم تحریره فروکیل

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی دارد به شما مطالعه کننده محترم مراحل طلاق توافقی را توضیح و اطلاعات شما را در مورد این موارد و خود طلاق توافقی تکمیل کند.

تفاوت ماهیت مراحل طلاق توافقی با انواع دیگر طلاق چیست؟

طلاق در حقوق ایران به سه نوع طلاق از طرف زوج طلاق از طرف زوجه و طلاق توافقی تقسیم می‌شود موضوع مورد بحث ما در این مقاله طلاق توافقی است که به نوعی از طلاق گفته می‌شود که طرفین یعنی زوج و زوجه با توافق در مورد مهریه، نفقه ،اجرت المثل و جهیزیه و حضانت فرزندان مشترک و تمام حق و حقوق مالی و غیر مالی، با یکدیگر برای جدایی توافق خواهند کرد به این نوع طلاق ،طلاق توافقی می‌گویند.

مراحل طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی بسته به این موضوع است که زن وکالت در طلاق داشته باشد یا اینکه زوجین به صورت توافقی حاضر به طلاق باشند و صورت جلسه‌ای بین خودشان تنظیم و امضا شود دارد.

  • در ابتدای کار توافق زوجین باید باشد و این اولین مرحله است.
  • در وهله دوم ثبت دادخواست طلاق توافقی در دفتر خدمات قضایی الکترونیک.
  • مرحله سوم شرکت در جلسات مشاوره که برای طلاق توافقی اجباری است.
  • مرحله چهارم تعیین شعبه و حضور و صادر شدن رای طلاق
  • مرحله پنجم اجرای رای طلاق در دفترخانه رسمی طلاق

آیا مراحل طلاق توافقی را باید شخصاً انجام داد؟

برای انجام مراحل طلاق توافقی شما می‌توانید شخصاً اقدام کنید اما اگر به وکیل متخصص خانواده وکالت دهید هم این مراحل را می‌تواند به وکالت از شما با سرعت بیشتری به انجام رساند. گروه وکلای فروکیل با استفاده از وکلای متبحر در زمینه خانواده امر را برای شما در کوتاه ‌ترین زمان ممکن به انجام خواهد رساند برای ارتباط با گروه وکلای فروکیل شما می‌توانید با شماره ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲ تماس حاصل نمایید و با کارشناسان ما مشورت نمایید و سوالات خود را در مورد طلاق توافقی به جواب برسانید.

مراحل طلاق توافقی چقدر زمان می‌برد؟

زمان این مراحل بستگی به این موضوع دارد که آیا شما خودتان شخصاً می‌خواهید اقدام کنید یا برای انجام این طلاق می‌خواهید وکیل داشته باشید اگر در نظر دارید که شخصاً اقدام کنید زمانی حدود ۶ الی ۹ ماه برای انجام مراحل طلاق توافقی از شما گرفته خواهد شد اما اگر به وکلای فروکیل مراجعه نمایید ما می‌توانیم برای شما در کوتاه‌ ترین زمان ممکن این مراحل را به انجام برسانیم.

مراحل طلاق توافقی چقدر زمان می‌برد

آیا یکی از مراحل طلاق توافقی بخشیدن مهریه است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر در طلاق توافقی توافق بین زوجین برای مهریه اعتبار دارد. و الزام به بخشیدن مهریه نیست مگر توافق کرده باشند در این موضوع. البته باید به این نکته اشاره کرد که در بعضی از وکالت در طلاق هایی که در دفتر خانه تنطیم میشود ذکر میشود که نصف مهریه بخشیده میشود .اما این به این معنا نیست که زوجه در طلاق توافقی باید همه ی مهریه ی خود را ببخشد.

آیا بعد از تمام شدن مراحل طلاق توافقی می‌توان به رای دادگاه اعتراض کرد؟

مثل سایر آرای قضایی این رای (گواهی عدم سازش) نیز قابل تجدید نظر و فرجام خواهی می‌باشد مگر اینکه در ذیل وکالت‌ نامه‌ای که شما برای طلاق به همسر خود می‌دهید یا به وکیل وکالت می‌دهید حق تجدید نظرخواهی و فرجام‌خواهی را ساقط کرده باشید در این صورت بعد از رای ،رای به صورت قطعی صادر می‌شود و قابلیت ثبت در محضر را دارد.

آیا بعد از اتمام مراحل طلاق توافقی می‌توان فرزند مشترک را بدون رضایت طرف مقابل از کشور خارج کرد؟

با توجه به این موضوع که حضانت با هر کدام از طرفین باشد طرف دیگر حق ملاقات خواهد داشت بنابراین نمی‌توان اقدامی کرد که منافی با حق طرف مقابل باشد و امکان خروج فرزند از کشور و تغییر محل زندگی فرزندان به گونه‌ای که باعث دشواری ملاقات پدر و مادر شود وجود ندارد مگر به اجازه دادگاه یا طرف مقابل.

آیا بعد از تمام شدن مراحل طلاق توافقی توافقات زوجین قابل برگشت است؟

بعد از ثبت رسمی طلاق در محضر دیگر قابل برگشت نخواهد بود مگر اینکه با یک دیگر توافق کنند برای توافق جدید در غیر این صورت نمی‌توانند بعد از ثبت رسمی طلاق توافق را یک طرفه بر هم بزنند.

تکلیف مهریه در طلاق توافقی چیست؟

در انجام مراحل طلاق توافقی باید در مورد مهریه نیز بین زوجین توافق حاصل شود.

یعنی دادگاه نیست طبق توافق حاصل شده بین آنها عمل خواهد کرد توافق زن و شوهر در خصوص مهریه ممکن است به روش‌های زیر باشد:

  1. زن قبلاً مهریه را در سند رسمی ابراء کرده باشد
  2. زن بخواهد بخشی از مهریه را دریافت و بخشی را ابرا کند.
  3. زن در هنگام طلاق بخواهد ابرا کند.
  4. زوجه قبلاً مهریه را دریافت کرده باشد و به آن اقرار کند.
  5. اقرارنامه رسمی مبنی بر دریافت مهریه در دفتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد.
  6. زوجه قبلاً مهریه را بخشیده باشد در سند رسمی.
  7. زوجه در ازای طلاق مهریه را بذل کند.
  8. توافق شود مقداری از مهریه بد شود و مقداری به وجه نقد تبدیل شود و یک جا یا قسطی پرداخت شود.
  9. توافق شود همه مهریه به زوجه پرداخت شود
  10. توافق شاید تمام یا بخشی از مهریه در سررسیدی معین بعد از اتمام مراحل طلاق توافقی پرداخت شود.

این امکان که با توافق زن و شوهر مهریه وجه نقد را تبدیل به سکه یا برعکس کند یا هر مال منقول یا غیر منقولی در روند مراحل طلاق توافقی در دادگاه وجود دارد.

مراحل طلاق توافقی بدون حضور زوجین

اگر به دنبال وکیلی هستید تا مراحل طلاق توافی را بدون نیاز به حضور شما برایتان به انجام برساند ما به شما گروه وکلای فروکیل را معرفی می کنیم .

تیم حرفه ای ما بدون احتیاج به حضور هیچ یک از زوجین میتواند این اقدام را برای شما به انجام رساند این عمل میتواند کمک شایانی به افرادی باشد ک به دنبال طلاق توافقی هستند اما زمان یا علم انجام این مراحل طلاق توافقی رات ندارند . برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با هریک از شماره های ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲/۰۹۱۹۷۹۶۹۳۶۷ تماس حاصل فرمایید .

 مراحل طلاق توافقی با داشتن حق طلاق  زوجه به چ صورت است ؟

یکی از راه هایی که می توان طلاق توافقی انجام داد طلاق با داشتن حق طلاق است برای این امر زوجه باید وکالتنامه ای با مضمون وکالت در طلاق از طرف زوجه داشته باشد تا بتواند به واسطه این وکالت نامه و ب وکالت از همسرش خودش را طلاق بدهد برای این امر حضور یک وکیل پاییه یک دادگستری الزامیست تا وکالت زوج را از طرف زوجه به عهده بگیرد و اقدام به طلاق زوجه بنمایید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره ۰۹۱۹۷۹۶۹۳۶۷ ارتباط گرفته و از وکیل طلاق مشورت بگیرید .

تفاوت مراحل طلاق توافقی با وکیل و بدون وکیل چیست؟

پرونده های طلاق توافقی برخلاف تصور عامه مردم درعین اینکه طبق توافقات طرفین پیش میرود اما مراحلی دارد که برای بسیاری افراد سخت و طاقت فرساست و زمان زیادی می برد .

اگر بدون حضور وکیل پایه یک دادگستری بخواهیم این مراحل طلاق توافقی را ب انجام برسانیم زمانی حدود ۴ الی ۶ ماه زمان می برد و همچنین زوجین باید چندین جلسه مشاوره الزامی را نیز شرکت نماییند .

اما اگر بخواهید گروه وکلای فروکیل وکالت شما را در این امر بپذیرند و وکیل خانواده مراحل طلاق توافقی را برای شما به انجام برساند در بازه زمانی ۲۰ روز کاری الی ۲ ماه برای شما این اقدام را به انجام می رسانیم .

برای طلاق توافقی کجا برویم؟

برای انجام طلاق توافقی در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ما به شما گروه وکلای فروکیل را معرفی میکنیم که با در نظر گرفتن توان مالی موکلین خود و به صورت اقساطی مراحل طلاق توافقی را برای شما به انجام می رسانند گروه وکلای فروکیل با استفاده از وکلای متخصص در زمینه های مختلف اعم از وکیل طلاق ، وکیل خانواده ، وکیل مهریه ،… می تواند به شما به صورت تخصصی کمک نمایید . برای ارتباط با گروه وکلای فروکیل می توانید با هر یک از شماره های ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲/۰۹۱۹۷۹۶۹۳۶۷ ارتباط گرفته و با متخصصین ما مشورت نمایید.

تکلیف حضانت فرزندان در کدام مرحله طلاق توافق مشخص می‌شود؟

دادگاه خانواده در تعیین اینکه حضانت فرزند با کدام یک از زوجین باشد با توافق آنها توجه خواهد کرد حتی اگر فرزند در سنین متفاوتی باشد طلاق توافقی اگر به وسیله وکالت در طلاق باشد متن وکالت‌نامه موثر در تعیین حضانت است. با تغییر شرایط و بعد از انجام مراحل طلاق توافقی نیز امکان تغییر حضانت به گونه‌ای که برای بچه مصلحت باشد وجود دارد. در هر صورت با توجه به توافقی که قبل از شروع مراحل طلاق توافق بین زوجین حاصل شده حضانت تعیین می‌شود اما این حضانت یک امر دائمی نیست و با شرایط قابل تغییر خواهد بود.

خلاصه مطلب

یکی از انواع طلاق ،طلاق توافقی می‌باشد. این طلاق در واقع توافقی است بین زن و مرد برای جدایی و ذیل آن زوجین در رابطه با مواردی از قبیل نفقه مهریه حضانت فرزند و حق و حقوق مالی زوجه و حتی حقوق غیرمالی توافق خواهند کرد. این توافق برای دادگاه اولویت دارد. گروه وکلای فروکیل شما را در امر طلاق توافقی یاری خواهد کرد برای شما در کوتاه ‌ترین زمان ممکن برای شما رای طلاق را خواهد گرفت برای ارتباط با گروه وکلای فروکیل شما می‌توانید با شماره ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲ تماس تلفنی برقرار کنید و با کارشناسان ما مشورت نمایید.

5/5 - (116 امتیاز)

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید

بخشیدن مهریه به چه صورت و در طی چه مراحلی انجام می شود؟

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی در توضیح این نکته دارد که مهریه چیست ؟ بخشیدن مهریه یا دریافت مهریه به چه صورت میباشد ؟ چه افرادی مجبور به بخشیدن مهریه هستند؟ و نحوه بخشیدن…

بازدید: 374 نفر
1402/01/05
خواندن این مقاله

هزینه ی وکیل برای طلاق یک طرفه به چه صورت می باشد

گروه وکلای فروکیل در ذیل این مقاله سعی در توضیح نکته دارد که اگر مرد یا زنی تصمیم بر جدایی بگیرند باید از چه راهی اقدام کنند حق و حقوق آنها چیست و هزینه وکیل برای طلاق…

بازدید: 303 نفر
1403/01/10
خواندن این مقاله

خسارت تاخیر تادیه چیست و چگونه محاسبه می شود

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی در توضیح این نکته دارد که خسارت تاخیر تادیه چیست این خسارت چه زمانی تعلق می‌گیرد و چگونه محاسبه می‌شود ممکن است برای بسیاری افراد چه در زمینه حقوق…

بازدید: 214 نفر
1403/02/20
خواندن این مقاله

گواهی تجرد چیست؟ آشنایی با کاربرد آن و نحوه دریافت

طبق تعریفی که سازمان ثبت احوال کشور از گواهی تجرد کرده این گونه است که صاحب شناسنامه سابقه ازدواج داشته است یا نداشته است و ازدواج سابق او منجر به جدایی شده بر اثر طلاق یا فسخ…

بازدید: 659 نفر
1402/08/02
خواندن این مقاله

بهترین وکیل خانم در کرج متخصص در تمامی زمینه ها با حق وکاله قسطی

: بسیاری افراد زمانی که دچار چالش حقوقی کیفری و خانواده و غیره می‌شوند به دنبال وکیل خانواده در فردیس  یا شهر یا استان دیگری می‌گردند.  ترجیح می‌دهند که یک وکیل خانم در کرج پرونده آنها را…

بازدید: 272 نفر
1403/01/25
خواندن این مقاله

بهترین وکیل ارث و میراث در تهران و کرج

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی در توضیح این نکته دارد که وکیل ارث و میراث کیست ؟اگر در زمینه ارث و میراث دچار چالش و تنش با سایر ورثه شدیم به سراغ چه اشخاصی…

بازدید: 153 نفر
1403/03/15
خواندن این مقاله

سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001202 09197969367 09426001201 09218529239