متشکل از بهترین وکلای تهران و البرز(کرج- فردیس - ملارد) و شهریار باتجربه بسیار بالا

مطالبه اجرت المثل در فردیس و آشنایی با شرایط آن

مطالبه اجرت المثل در فردیس
  • 8 مهر 1402
  • بروزرسانی: ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
  • 6 دقیقه
  • بدون دیدگاه
  • نوشته شده توسط تیم تحریره فروکیل

زوجین در قبال همدیگر وظایف قانونی و شرعی دارند و زن موظف است از همسرش تمکین کند این تمکین منظور هم تمکین عام است هم تمکین خاص اما در این بین یک سری کارها وظیفه زن نیست و اگر زنی این کارها را انجام دهد مستحق دریافت اجرت المثل هستند در اینجا باید به این مطلب هم اشاره شود خانمی که با اقایی عقد میکند و هنوز به منزل مشترک نرفتند اجرت المثل  ایام زوجیت شامل حالشان نمیشود .  گروه وکلای فروکیل واقع در فردیس قریشی شمالی نبش خیابان ۲۹ام گلهای۳ برج اوین سنتر طبقه۵ واحد۵۰۲ در مقاله‌ای تحت عنوان ناشزه چیست به صورت خلاصه وار در مورد مبحث اجرت المثل توضیح داده اما در این مقاله به صورت مفصل به این موضوع می‌پردازیم. و برسی میکنیم که به جه خانم هایی اجرت المثل ایام زوجیت تعلق میگیرد و نحوه مطالبه اجرت المثل  در فردیس ایام زوجیت به چه صورت است.

برای چه کارهایی می‌توان مطالبه اجرت المثل در فردیس کرد؟

طبق عرف جامعه ما زن مشغول نگهداری از فرزندان و امور منزل است و در این راستا زوجه می‌تواند از همسرش بابت دستمزد این کارها مطالبه اجرت المثل در فردیس کند.البته در صورتی که در منزل مشترک با همسرش زندگی بکند و اجرت المثل برای زوجه ای که ناشزه است تعلق نمیگیردبه طور کلی به زنی که از همسرش تمکین نمیکند علاوه بر نفقه ایام زوجیت اجرت المثل ایام زوجیت نیز تعلق نمیگیرد و زوجه نمیتواند مطالبه ای در این خصوص داشته باشد اما به هر حال مهریه به خانم ناشزه نیز تعلق میگیرد و از همسر خود نیز ارث میبرد.

پس در نهایت باید گفته شود خانم بابت کارهایی که اصولاً وظیفه او نیست مثل تمیز کردن خانه، نگهداری از فرزندان، آشپزی و شستن لباس‌ها و غیره می‌تواند مطالبه اجرت المثل در فردیس بکند. البته شرایطی نیز وجود دارد .یعنی درست است که زن میتواند بابت کارهایی که وظیفه او نیست درخواست مطالبه اجرت المثل در فردیس بکند ، اما نکته قابل توجه این است که خانم زمانی که این کارها را انجام میداده به دستور مرد این کارها انجام شده باشد و قصد تبرعی یعنی اجرت نگرفتن بابت این کارها را در هنگام انجام دادن نداشته باشد.

شرایط مطالبه اجرت المثل در فردیس توسط زن چیست؟

۱.زن باید ثابت کند در خانه کارهایی را انجام داده که وظیفه‌اش نبوده

۲. این کارها را به دستور شوهرش انجام می‌داده

۳. زمانی که این کارها را انجام می‌داده قصد رایگان کار کردن را نداشته و این کارها تبرعی نبوده.

اگر مردی بتواند خلاف این شرایط را ثابت کند در واقع اجرت المثل به خانم تعلق نمیگیرد . پس پیشنهاد ما به زوجه هایی که قصد مطالبه اجرت المثل در فردیس را دارند این است که حتما با یک وکیل متخصص خانواده در این مورد صحبت کنند و از وی مشورت بگیرند یا وکالت در این زمینه را به وکیل متخصص خانواده بسپارند تا بهترین نتیجه را بگیرند و وکیل دادگستری برای انها احقاق حق کند برای این امر ما به شما گروه وکلای فروکیل را معرفی میکنیم که با استفاده از بهتربن و با سابقه ترین وکلا اعم از وکیل کیفری در اندیشه و مارلیک ،وکیل خانواده در فردیس ،مارلیک، شهریار، اندیشه، وکیل طلاق در مارلیک، وکیل طلاق توافقی در مارلیک و وکیل متخصص امور ملکی و اداره ثبت و اداره کار و…. استفاده میکنند .

چگونگی مطالبه اجرت المثل در فردیس؟

ابتدا باید زن دعوایی تحت عنوان مطالبه اجرت المثل در فردیس اقامه کند زن این دادخواست را می‌تواند شخصاً در دفتر خدمات الکترونیک قضایی مطرح کند و ثبت کند یا اینکه از ابتدای کار وکیل پایه یک دادگستری بگیرد. مثلاً به گروه وکلای فروکیل مراجعه کنند و وکالت در این دعوا را به وکیل خانواده در مارلیک بسپارد و بعد دردادگاه خانواده رسیدگی شود. اجرت المثل برای همه خانم‌ها به یک میزان نیست و با توجه به نظر کارشناس که به فاکتورهایی از قبیل تحصیلات زوج، وضعیت اشتغال ،تعداد فرزندان ،محل زندگی، امکانات زندگی مشترک، داشتن خدمتکار، نقل مکان کردن‌های متعدد و…توجه  خواهد شد. پس تمام خانم ها در محاکم قضایی یک اجرت المثل ثابت ندارند و با توجه به موارد گفته شده در ستر های بالا اجرت المثل ایام زوجیت مبلغ مشخص از قبل تعیین شده و ثابتی نیست و نظر کارشناس حائز اهمیت است.

اگر مرد اجرت المثل نپردازد جلب می‌شود؟

اگر رای قطعی مبنی بر پرداخت اجرت المثل صادر شده باشد و بابت این رای اجراییه نیز صادر شده باشد و ظرف یک ماه فرصتی که به زوج داده می‌شود در پاسخ به مطالبه اجرت المثل در فردیس این پاسخ می‌تواند در قالب دادخواست اعسار از پرداخت اجرت المثل باشد یا پرداخت اجرت المثل اما اگر طی این یک ماه زوج هیچ کدام از اقدامات گفته شده را انجام نداده باشد به تقاضای زن دادگاه حکم جلب شوهر را صادر می‌کند.

اعسار و قسط بندی اجرت المثل پذیرفته می‌شود؟

اگر زن مطالبه اجرت المثل در فردیس کند و شوهرش مالی نداشته باشد شوهر می‌تواند با مطرح کردن دادخواست اعسار و تقاضای قسط بندی اجرت المثل ایام زوجیت  را از دادگاه بکند در صورتی که شرایط اعسار را داشته باشد و دادگاه حکم قسط‌بندی را صادر می‌کند و باید به این نکته توجه کرد که زوج مالی برای توقیف و پرداخت اجرت المثل اهم از زمین، ماشین، حساب بانکی و غیره نداشته باشد.

نقش وکیل در دعوای مطالبه اجرت المثل در فردیس چیست؟

دعوای مطالبه اجرت المثل در فردیس نیز می‌تواند در مراحل دادگاه و اثبات اینکه اعمالی که انجام شده تورعی نبوده و در مقابل ادعاهای مرد بتوان دفاع خوبی داشت ممکن است دچار چالش‌ها و پیچیدگی‌هایی شود و پیشنهاد ما به شما این است که از همان ابتدای کار پرونده را به یک وکیل خبره و با تجربه در این زمینه یعنی وکیل خانواده در مارلیک بسپارید. تا وکیل برای شما روند پرونده را به بهترین شکل به انجام برساند یا اینکه به شما برای دریافت نتیجه بهتر مشاوره حقوقی دهد. برای این امر ما به شما گروه وکلای فروکیل را معرفی می‌کنیم که با استفاده از بهترین وکلا در زمینه‌های مختلف اعم از وکیل طلاق در مارلیک و وکیل خانواده در مارلیک وکیل کیفری در اندیشه و مارلیک به شما بهترین مشاوره‌ها را خواهند داد یا وکالت پرونده‌های شما را می‌پذیرند.

خلاصه مطلب: برای مطالبه اجرت المثل در فردیس شما می‌توانید به صورت تلفنی با شماره ما ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲ تماس بگیرید یا به صورت حضوری به آدرس مادر فردیس قریشی شمالی نبش خیابان بیست و نهم برج آوین سنتر طبقه ۵ واحد ۵۰۲ مراجعه کرده و از وکلای با تجربه ما در گروه وکلای فروکیل که به صورت تخصصی در زمینه‌های مختلف خانواده، کیفری، ثبتی ،اداره کار ،حقوقی و غیر فعالیت می‌کنند مشاوره گرفته یا وکالت در پرونده‌های خود را به وکیل متخصص بسپارید.

4.9/5 - (32 امتیاز)

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید

✓آشنایی با وکیل پایه یک دادگستری ✓درصد بالای موفقیت پرونده حقوقی

گروه وکلای فروکیل در قالب  این مقاله سعی در توضیح نکته به شما مطالعه کننده محترم دارد که وکیل پایه یک دادگستری کیست؟ چرا زمانی که دچار چالش و تنشی در زمینه‌های حقوقی ،کیفری ،خانواده ثبتی اداره…

بازدید: 136 نفر
1403/03/23
خواندن این مقاله

وکیل خانواده در اندیشه و معرفی بهترین گروه وکلا در این منطقه

وکیل خانواده وکیل پایه یک دادگستری است که بیشتر تمرکز خود را در مباحث مربوط به حقوق خانواده  گذاشته .در مبحث حقوق خانواده طبق تجربیات و تسلطی که به دست آورده بهترین گزینه برای وکالت دادن است.…

بازدید: 604 نفر
1402/08/23
خواندن این مقاله

بهترین وکیل خانواده در شهریار با مشاوره حقوقی با وکیل متخصص

یکی از متداول‌ترین و البته مهم‌ترین دعاوی و پرونده‌های قضایی موجود در مراجع قضایی، دعاوی مربوط به خانواده می‌باشد. خانواده کانون مقدسی در جامعه به شمار آمده و اختلافات بوجود آمده فی مابین اعضای خانواده علی‌الخصوص بین…

بازدید: 704 نفر
1402/07/09
خواندن این مقاله

طلاق از طرف زن در فردیس و مزایای استفاده از وکیل + هزینه +مراحل

در قوانین ایران اصولاً حق طلاق با مردان است، بدین نحو که مردان بدون داشتن هیچ‌گونه علت خاص و مشخصی می‌توانند اقدام به طلاق همسر خویش نمایند، اما در مقابل زنان در ایران برای دریافت حکم طلاق…

بازدید: 790 نفر
1402/06/18
خواندن این مقاله

مشاوره حقوقی در فردیس به صورت رایگان

قبل از انجام هر کار حقوقی، دریافت مشاوره حقوقی بسیار اهمیت دارد. یکی از مهمترین توصیه ما این است که اگر قصد دارید در فردیس کارهای حقوقی خود را با موفقیت جلو ببرید از مشاوره حقوقی در…

بازدید: 2922 نفر
1402/05/15
خواندن این مقاله

طلاق توافقی در شهریار در کمترین زمان و با کمترین هزینه

طلاق توافقی در شهریار موضوعی است که زوجین زیادی درگیر آن بوده و با مراجعه به دادگاه های خانواده این شهرستان، خواستار اجرای طلاقی هستند که ناشی از توافق هر دو طرف عقد است و زن و…

بازدید: 791 نفر
1402/06/22
خواندن این مقاله

سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001202 09197969367 09426001201 09218529239