متشکل از بهترین وکلای تهران و البرز(کرج- فردیس - ملارد) و شهریار باتجربه بسیار بالا

ممنوع الخروج کردن زوج بابت مطالبه مهریه به چه صورت است؟

ممنوع الخروج کردن زوج
  • 26 مهر 1402
  • 6 دقیقه
  • بدون دیدگاه
  • نوشته شده توسط تیم تحریره فروکیل

زوجه با داشتن سند رسمی ازدواج می‌تواند از طریق اجرای اداره ثبت مطالبه مهریه بکند . برای این امر او باید دفتر ازدواجی که در آنجا عقدنامه‌شان تنظیم شده مراجعه کند و  تقاضای صدور اجراییه کند و با اجراییه صادر شده از دفاتر ازدواج به قسمت اجرای اداره ثبت رفته و اموال زوج را توقیف کرده و او را ممنوع الخروج کند. و زوجه بابت تمام این اقدامات گفته شده هم میتواند شخصا اقدام کند هم میتواند بابت ممنوع الخروج کردن زوج وکیل بگیرد و بهتر است که برای این کار وکیلی باشد که در زمینه امور خانواده به صورت تخصصی فعالیت میکند گروه وکلای فروکیل با استفاده از وکلای مجرب و با سابقه شما را در این امر یاری مکنند برای ارتباط با ما شما میتواند تلفن۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲ را شماره گیری نمایید و با کارشناسان ما مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید. یا به صورت حضوری به ادرس ما در فردیس قریشی شمالی  نبش خیابان ۲۹ام گلهای سه طبقه ۵ واحد۵۰۲ مراجعه نمایید  و با وکلای ما مشورت کرده یا وکالت دهید .

رویه اداره اجرای ثبت اینگونه است که اگر پس از اجرای مهریه توسط زن مرد دادخواست اعسار از پرداخت مهریه دهد حکم اعسار زوج از پرداخت مهریه صادر شود و زوج پیش پرداخت مهریه تعیین شده در حکم و قسط‌های تعیین شده در حکم را پرداخت کرده باشد میتواند تقاضای رفع ممنوع الخروجی اش را بکند.

آیا حکم اعسار در رفع ممنوع الخروجی زوج موثر است؟

اگر زوجه مهریه خود را اجرا گذاشته باشد و زوج را ممنوع الخروج کرده باشد مرد نیز درخواست اعسار داده باشد و حکم اعسار او داده شود، با پرداخت پیش پرداخت و تعدادی از اقساط زوج می‌تواند تقاضای رفع ممنوع الخروجیاش را بدهد مطلبی که در اینجا حائز اهمیت است بحث نیم عشر دولتی است که باید پرداخت شود تا از بتواند از کشور خارج شود. زوج نیز در بحث مهریه و ممنوع الخروج شدن و دادخواست اعسار میتواد شخصا اقدام کند یا برای این امر وکیل بگیرد گروه وکلای فروکیل با قبول وکالت در مباحث مختلف حقوقی خانواده ثبتی اداره کار و … شما را در این زمینه ها یاری خواهند کرد .

برای ارتباط با گروه وکلای فروکیل شما میتوانید هم به صورت تلفنی با شماره گیری تلفن ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲ با ما تماس تلفنی رایگان داشته باشید و هم میتوان به صورت حضوری به ادرس ما در فردیس قریشی شمالی نبش خیابان ۲۹ام گلهای سه طبقه ۵ واحد ۵۰۲ مراجعه نمایید .

آیا حکم اعسار در رفع ممنوع الخروجی زوج موثر است؟

قوانین جدید ممنوع الخروج کردن زوج بابت مهریه

قوانین جدیدی که در مورد ممنوع الخروج کردن زوج وجود دارد ماده ۲۳ قانون محکومیت‌های مالی است که می‌گوید در هر دعوای حقوقی که مهریه نیز یکی از اقسام آن است زوجه بعد از اینکه حکم بر محکومیت پرداخت مهریه زوج صادر شد یا اینکه عدم قسط بندی شدن آن برای زوج می‌تواند تقاضای صدور قرار ممنوع الخروج کردن زوج را نیز داشته باشد.

همچنین زوجه می‌تواند بعد از استعلام گرفتن از اداره ثبت اسناد و املاک کشور و پلیس راهور بانک مرکزی صورت اموال زوج را درخواست بکند و اگر کافی نبود برای پرداخت مهریه‌اش در خصوص اعسار یا عدم توان زوج نیز حکمی صادر نشده باشد زوجه می‌تواند تقاضای ممنوع الخروج کردن زوج را نیز داشته باشد.

زوج می‌تواند به ممنوع الخروجیش اعتراض کند؟

اگر زوجه همسرش را به دلیل پرداخت نکردن مهریه یا اعسار نزدن از پرداخت مهریه ممنوع الخروج کند زوج نیز می‌تواند در مهلتی که ۲۰ روز است به ممنوع الخروج شدنش اعتراض بکند. این اعتراض باید به دادگاه تجدید نظر ارائه شود.  این اعتراض را میتواند شخصا انجام دهد یا با وکیل در فردیس مشورت کرده و وکالت دهد تا وکیل به وکالت از وی این اقدام را انجام دهد.

ممنوع الخروج کردن زوج چه فایده‌ای برای زوجه دارد؟

زمانی که زن مهریه خود را به اجرا می‌گذارد و از پرداخت مهریه یا اقساط آن توسط مرد اطمینان ندارد یا اطمینان خاطر ندارد که مرد در کشور می‌ماند،ممنوع الخروج کردن زوج به اطمینان خاطر خواهد رسید که در صورت عدم پرداخت مهریه یا اقساط آن توسط زوج می‌تواند حکم جلب او را بگیرد ،و مهریه‌اش را وصول کند. پس یکی از فوایدش این است که به زوجه این اطمینان را می‌دهد که مرد از کشور خارج نمی‌شود.

تاثیر وکیل در ممنوع الخروج کردن زوج به چه میزان است؟

ممنوع الخروج کردن زوج نیز همانند سایر دعاوی حقوقی نیاز به دلایل و دفاعیات و شرکت در جلسات دادگاه دارد.اگر شما بخواهید بابت این موضوع وکیل بگیرید بهتر است که با یک وکیل خانواده در فردیس مشورت کنید یا وکالت امورتان را به او بسپارید برای این روند ما به شما گروه وکلای فروکیل را پیشنهاد می‌دهیم . گروه وکلای فروکیل با استفاده از بهترین وکلا در زمینه خانواده می‌تواند به شما یاری برساند. برای ارتباط با گروه وکلای فروکیل شما می‌توانید با شماره گیری تلفن ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲ با کارشناسان ما مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید یا به صورت حضوری به آدرس ما در فردیس قریشی شمالی نبش خیابان بیست و نهم برج آوین سنتر طبقه ۵ واحد ۵۰۲ مراجعه حضوری نمایید و با وکلای ما مشورت کرده یا وکالت در امورتان را به وی بسپارید.

وکیل در ممنوع الخروج کردن زوج

چگونه از ممنوع الخروجی مطلع شویم؟

برای استعلام ممنوع الخروجی می‌توان به سامانه استعلام مراجعه کنید در این سامانه کافی است که مشخصات شخصی‌تان را از قبیل نام و نام خانوادگی و نام پدر و شماره ملی را در صفحه اصلی وارد کنید و بعد از چند ثانیه وضعیت خروجتان مشخص خواهد شد.

خلاصه مطلب: برای ممنوع الخروج کردن زوج به دلیل مهریه زوجه باید ابتدا به دفتر ازدواجی که عقدنامه‌شان در آنجا تنظیم شده است رجوع کند تقاضای صدور اجرایی برای مهریه‌اش را بکند و بعد به اجرای اداره ثبت مراجعه کرده و مهریه را به اجرا بگذارد اگر زوج بعد از اجرا گذاشتن مهریه از پرداخت یا در صورتی که دادخواست اعسار ندهد یا حکم اعسار او صادر شده باشد و اقساطش را پرداخت زوجه می‌تواند اطمینان خاطر تقاضای ممنوع الخروج کردن زوج را بکند.

حال در صورتی که زوجی که اعساره و پذیرفته شده پیش پرداخت و تعدادی از اقساطش را پرداخت کند می‌تواند تقاضای رفع ممنوع الخروجی را داشته باشد

به صورت کلی هم زوج و هم  زوجه در این شرایط می‌توانند وکیل گرفته و اداره امورشان را به وکیل خانواده در فردیس بسپارند،ما برای این کار به شما گروه وکلای فروکیل را معرفی می‌کنیم.

برای ارتباط با گروه وکلای فروکیل شما می‌توانید  با شماره ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲ تماس گرفته و با کارشناس‌های ما مشورت نمایید یا به صورت حضوری به آدرس فردیس قریشی شمالی خیابان بیست و نهم برج آوین سنتر طبقه ۵ واحد ۵۰۲ مراجعه حضوری داشته باشید و با وکلای ما وارد جلسه شده  از آنها مشورت بگیرید یا به آنها وکالت دهید.

5/5 - (24 امتیاز)

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید

شیربها در قانون وجود دارد؟ بررسی مسائل پیرامون آن

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی در توضیح شیربها دارد و بررسی می‌کنیم که آیا شیربها در قانون ایران تعریف شده است یا نه و اینکه عدم پرداخت یا پرداخت آن چه ضمانت اجرایی خواهد…

بازدید: 527 نفر
1402/09/28
خواندن این مقاله

منظور از حضانت فرزندان چیست؟

منظور از حضانت فرزندان این است که حضانت  در واقع حق و تکلیفی است که بر عهده پدر و مادر است برای نگهداری و حفاظت از فرزندشان، حال در صورتی که والدین بخواهند جدا از هم زندگی…

بازدید: 685 نفر
1402/07/18
خواندن این مقاله

ترکه چیست و آشنایی با نحوه تقسیم و وکیل متخصص در این زمینه

گروه وکلای فروکیل در ذیل این مقاله سعی در توضیح این مطلب دارد که شخصی که میمیرد آنچه از وی به جا میماند چیست؟ و چه اقداماتی میتوان روی مال و اموال شخص مرده انجام داد تکلیف…

بازدید: 539 نفر
1402/09/23
خواندن این مقاله

مشاوره حقوقی تلفنی کیفری و آشنایی با فواید آن

حقوق کیفری ،حقوق جزایی، حقوق جزا یا حقوق جنایی در واقع شاخهای از حقوق عمومی است که برسی میکند که دولت چه حمایتهایی از حقوق افراد جامعه میکند. اساساً قوانین جزایی ایجاد کننده حقوقی برای افراد جامعه…

بازدید: 614 نفر
1402/08/21
خواندن این مقاله

جرایم قابل گذشت و جرایم غیرقابل گذشت و آشنایی کامل با آنها

گروه وکلای فروکیل در ذیل این مقاله سعی در توضیح جرم و انواع آن که به جرایم قابل گذشت و جرایم غیرقابل گذشت تقسیم می‌شود  دارد. و ابتدای کار باید بررسی کرد که اصلاً جرم چیست؟ چه…

بازدید: 484 نفر
1402/10/21
خواندن این مقاله

✓مراحل طلاق توافقی چقدر زمان می برد؟✓ مهریه،حضانت درصورتجلسه طلاق

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی دارد به شما مطالعه کننده محترم مراحل طلاق توافقی را توضیح و اطلاعات شما را در مورد این موارد و خود طلاق توافقی تکمیل کند. تفاوت ماهیت مراحل طلاق…

بازدید: 1425 نفر
1402/09/19
خواندن این مقاله

سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001202 09197969367 09426001201 09218529239