متشکل از بهترین وکلای تهران و البرز(کرج- فردیس - ملارد) و شهریار باتجربه بسیار بالا

بهترین وکیل ارث و میراث در تهران و کرج

وکیل ارث و میراث
  • 15 خرداد 1403
  • 11 دقیقه
  • بدون دیدگاه
  • نوشته شده توسط تیم تحریره فروکیل

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی در توضیح این نکته دارد که وکیل ارث و میراث کیست ؟اگر در زمینه ارث و میراث دچار چالش و تنش با سایر ورثه شدیم به سراغ چه اشخاصی برویم؟ مشکلاتی که در زمینه ارث و میراث پیش می‌آیند چیست؟ وظیفه وکیل ارث و میراث چیست؟ و بحث‌های پیرامون هزینه زمانی که پرونده‌های ارث و میراث احتیاج دارد تا به نتیجه برسند چه میزان است؟ برای دریافت پاسخ سوالات تان در زمینه ارث و میراث می ‌توانید مقاله زیر را با دقت مطالعه کرده و پاسخ سوالات تان را دریافت نمایید.

ارث چیست؟

ارث یک مفهوم حقوقی و مالی است که به اموال و حقوقی اشاره دارد که پس از مرگ یک فرد (مورث یا متوفی) به بازماندگان او منتقل می ‌شود. این اموال ممکن است شامل دارایی‌های مالی، ملکی، یا حقوق دیگر باشد که متوفی در زندگی خود به آنها دارای حق بوده است. فرآیند انتقال این اموال به بازماندگان به وسیلهٔ یک مجموعه از قوانین و مقررات حقوقی که به ارث ‌بردن یا انتقال اموال از فرد فوت‌ کرده به افراد دیگر می ‌پردازد، کنترل می ‌شود.در این سیاق، متوفی یا مورث فردی است که دیگر درگذشته و ارث خود را به بازماندگان خود ترک کرده است. بازماندگان که از متوفی ارث می‌برند، وارث نامیده می ‌شوند. مفهوم ترکه یا ارث به اموال و حقوقی اطلاق می‌شود که از سوی متوفی به وارثان خود منتقل می ‌شود و ممکن است توسط مقررات قانونی یا وصیت ‌نامه‌های ایشان مشخص شود.

وکیل ارث و میراث کیست؟

مسائل مرتبط با ارث و میراث ممکن است منجر به دعاوی و اختلافات خانوادگی شوند. به دلیل پیچیدگی قوانین مربوط به تقسیم ارث و همچنین عدم آگاهی طرفین از جزئیات حقوقی، حضور یک وکیل ارث و میراث در راه حل این مسائل بسیار مهم است. وکیل ارث متخصص در زمینه حقوق میراث و امور مرتبط با ارث است و می ‌تواند به شما کمک کند تا مسائل حقوقی را در این زمینه به درستی درک کنید. او می ‌تواند به شما در تعیین حقوق و اختیارات وارثان، تفسیر قوانین مربوط، ترتیب اسناد و مدارک مورد نیاز، و حل اختلافات خانوادگی کمک کند. با کمک وکیل ارث و میراث، امکان دارد مسائل به شکلی حل شوند که عدالت به همراه صلح و توافق در خانواده حفظ شود. همچنین، وکیل می‌تواند شما را در مسیر درست قانونی هدایت کند و از وقوع مشکلات بیشتر جلوگیری کند.

وظایف وکیل ارث و میراث چیست؟

وکیل ارث و میراث فردی است که در زمینه قوانین و مقررات ارث و میراث تخصص دارد. این افراد می ‌توانند در امور مربوط به ارث، از جمله انحصار وراثت در فردیس، تقسیم اموال، وصیت، و دعاوی ارث به مراجعان کمک کنند. وظایف اصلی وکیل ارث و میراث عبارتند از:

  • مشاوره حقوقی تلفنی  در زمینه ارث و میراث: وکیل ارث می‌تواند به مراجعان در مورد حقوق و وظایف آنها در زمینه ارث و میراث مشاوره دهد.
  • اخذ گواهی انحصار وراثت: گواهی انحصار وراثت سندی است که نشان می‌دهد چه کسانی از یک فرد فوت شده ارث می‌برند. وکیل ارث می‌تواند به مراجعان در اخذ این گواهی کمک کند.
  • تقسیم اموال متوفی: وکیل ارث می‌تواند به مراجعان در تقسیم اموال متوفی به صورت عادلانه کمک کند.
  • تنظیم وصیت نامه: وکیل ارث می‌تواند به مراجعان در تنظیم وصیت نامه‌ای که منطبق با قوانین و مقررات است کمک کند.
  • دفاع از حقوق مراجعان در دعاوی ارث: در صورتی که بین وراث اختلافی در مورد ارث وجود داشته باشد، وکیل ارث می‌ تواند از حقوق مراجعان در دادگاه دفاع کند.

تاثیر وکیل ارث و میراث در پرونده‌های ارث چیست؟

داشتن وکیل ارث و میراث مزایای زیادی دارد، از جمله: اطمینان از اینکه میراث شما به درستی تقسیم می شود. وکیل ارث  می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که میراث شما مطابق با خواسته های شما تقسیم می شود. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا از مشکلات احتمالی مانند اختلافات خانوادگی یا ادعاهای کلاهبرداری جلوگیری کنید. صرفه جویی در زمان و انرژی. فرآیند تقسیم ارث می تواند پیچیده و زمان بر باشد. وکیل فروش ملک مشاع ورثه می تواند به شما کمک کند تا فرآیند را سریع تر و آسان تر کنید.

تاثیر وکیل ارث و میراث در پرونده‌های ارث

دسترسی به دانش حقوقی. وکیل ارث به قوانین و مقررات مربوط به ارث آشنا است. آنها می توانند به شما کمک کنند تا مطمئن شوید که میراث شما مطابق با قوانین جاری تقسیم می شود.

در اینجا برخی از خدماتی که یک وکیل ارث و میراث می تواند ارائه دهد آورده شده است:

مشاوره در مورد حقوق ارث و میراث: وکیل ارث و میراث می تواند به شما کمک کند تا از حقوق خود در مورد ارث و میراث آگاه شوید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید که چه کسی وارث شما است و چه کسانی از شما ارث می برند.

تنظیم وصیت نامه یا قرارداد ارث و میراث: وکیل ارث و میراث می تواند به شما کمک کند تا یک وصیت نامه یا قرارداد ارث و میراث که متناسب با نیازهای خاص شما است تنظیم کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا از اشتباهات رایج که می تواند منجر به مشکلات در آینده شود جلوگیری کنید.

حل و فصل اختلافات ارث و میراث: وکیل ارث و میراث می تواند به شما کمک کند تا اختلافات ارث و میراث را حل کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا به توافق برسید یا اگر لازم است در دادگاه از حقوق خود دفاع کنید.

مراحل تقسیم ارث توسط وکیل ارث و میراث چیست؟

تقسیم ارث به مراحل زیر انجام می‌شود:

اخذ گواهی انحصار وراثت: اولین مرحله تقسیم ارث، اخذ گواهی انحصار وراثت است. این گواهی توسط شورای حل اختلاف آخرین محل اقامتگاه متوفی صادر می‌شود.

توافق وراث: در صورتی که وراث بر سر تقسیم ارث توافق داشته باشند، می‌توانند به صورت توافقی اقدام به تقسیم اموال کنند. در این صورت، وراث باید جلسه‌ای برگزار کرده و با تنظیم صورت‌جلسه، اموال را تقسیم کنند. این صورت‌جلسه باید توسط وراث امضا شده و به امضای یک شاهد نیز برسد.

طرح دعوای تقسیم ترکه: در صورتی که وراث بر سر تقسیم ارث توافق نداشته باشند، باید به دادگاه مراجعه کرده و دادخواست تقسیم ترکه را مطرح کنند. دادگاه پس از رسیدگی به دعوا، حکم تقسیم ترکه را صادر می‌کند.

پرداخت مالیات بر ارث: پس از صدور حکم تقسیم ترکه، وراث باید مالیات بر ارث را پرداخت کنند. میزان مالیات بر ارث بر اساس ارزش اموال متوفی تعیین می‌شود.

تقسیم اموال: پس از پرداخت مالیات بر ارث، وراث می ‌توانند اموال را به صورت توافقی یا طبق حکم دادگاه تقسیم کنند.

هزینه وکیل ارث و میراث چقدر است؟

هزینه وکیل برای گرفتن ارث مانند بسیاری از زمینه‌های دیگر مربوط به حق‌الزحمه آن فرد در جهت انجام پرونده است که به عوامل مختلفی مانند سابقه کار وکیل، پیچیدگی پرونده و … بستگی دارد. وکیل ارث و میراث، فردی است که همه‌ی تمرکز خود را روی حل مسائل مربوط به تقسیم ارث، انحصار وراثت و امور این‌چنینی گذاشته و متخصص این حوزه محسوب میشود. امروزه تخصص گرایی و اهمیت به حوزه تخصصی بسیار زیاد شده است و اشخاص معمولا به متخصصین اعتماد و مراجعه بیشتری دارند تا فردی که تخصص ندارد و همه چیز را به طور عمومی می داند . گروه وکلای فروکیل با در نظر گرفتن توان مالی موکلین خود ب صورت اقساطی این هزینه را نیز دریافت می کند . برای ارتباط با گروه وکلای فروکیل شما می توانید با هریک از شماره های ۰۹۱۹۷۹۶۹۳۶۷/۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲ارتباط تلفنی گرفته و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مشاوره تلفنی با وکیل ارث و میراث:

مشاوره حقوقی ارث، مسئله حائز اهمیتی است؛ با اِعمال فرهنگ  سازی در کشور های توسعه یافته، اخذ مشاوره حقوقی در امور مختلف و بالاخص ارث، امری رایج است؛ زیرا افراد ملل مختلف دریافتند که اخذ مشاوره حقوقی ارث با وجود پیچیدگی های موضوع (وراث، تنظیم وصیت ­نامه، مسائل و مفاهیم حقوقی مرتبط و…) ضرورتی اساسی است؛ در ایران نیز قوانینِ شرعی بر پیچیدگی موضوع افزوده است؛ موضوع ارث از موارد مربوط به احوال شخصیه است که اقلیت های مذهبی در خصوص آن، تابع آیین مذهبیِ خویش هستند؛ بنابراین، تمام این گستردگی ها، نشانگر ضرورت و لزوم اخذ مشاوره حقوقی ارث و مداقه در موضوع است؛  به همین جهت  گروه وکلای فروکیل این امکان را برایش شما فراهم می کند که با شماره گیری ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲/۰۹۱۹۷۹۶۹۳۶۷به صورت  ۲۴ساعته با کارشناسان و وکلای متخصص و وکیل ارث و میراث  ما ارتباط گرفته و پاسخ سوالات خود را در زمینه ارث و میراث دریافت نمایید .

وکیل ارث و میراث در تهران و کرج:

مبحث ارث و میراث دارای سه رکن اصلی می باشد که عبارتند از :

مورث: شخصی که فوت کرده است و اموال و دارایی هایی از او جا مانده است.

ترکه یا میراث: اموال و دارایی های بجا مانده از مورث را ترکه یا میراث میگویند.

وارث یا وراث: شخص یا اشخاصی هستند که از مورث ارث می برند.

بعد از فوت فرد، لازم است که تکلیف ترکه مشخص شود، برای این منظور باید به وصیت نامه وی مراجعه کرد و همچنین باید گواهی انحصار وراثت صادر شود. بسیاری از افراد نمیدانند که در مسئله انحصار وارثت، سهم الارث آنها چقدر خواهد بود و آیا مادر یا فرزند یا دختر یا پسر سهم یکسانی دارند یا خیر و یا اینکه در چه شرایطی فرد مشمول ارث از متوفی نمیگردد. در این راستا مشاوره با وکیل ارث و میراث  خوب و متخصص میتواند راهگشا باشد و به سوالات شما پاسخ دهد.

برای ارتباط با یک وکیل متبحر در این زمینه گروه وکلای فروکیل میتواند کمک شایانی ب شما نمایند برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با هریک از شماره های ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲/۰۹۱۹۷۹۶۹۳۶۷ ارتباط گرفته و با از متخصصان ما در این زمینه مشاوره انلاین دریافت نمایید.

وکیل ارث و میراث در تهران و کرج:

چه اشخاصی ارث نمی‌برند؟

موانع ارث و میراث یکی از مسائل مربوط به آن است، این مبحث به مواردی اشاره دارد که می توانند سبب محرومیت وارث از ارث شوند، مهم ترین موانع ارث که در حال حاضر موضوعیت دارد عبارت اند از: کفر، قتل، لعان، زنازادگی

کفر: با توجه به قوانین کشور ایران، کافر از مسلمان نمی تواند ارث ببرد، منظور از کافر شخصی ات که مسلمان نیست فرقی نمی کند که این فرد کافر صاحب کتاب

باشد و یا غیر کتاب، به هر حال از ترکه مسلمان ارثی طلب ندارد.

در مقابل فرد مسلمان قادر است از کافر ارث ببرد اگر در میان کلیه ورثه متوفی یک مسلمان باشد همه ترکه شخص متوفی به او تعلق خواهد گرفت و اهمییی ندارد که این شخص در کدام یکی از طبقات ارث قرار گرفته باشد، به هرحال به دلیل محرومیت بقیه از ارث این فرد مسلمان تنها وارث خواهد بود.

قتل: یکی از عوامل اصلی مانع ارث بردن اشخاص است، زمانی که مورث توسط یکی از وراث خود به قتل رسیده باشد قاتل از ارث محروم خواهد بود

البته قتل مورث باید از نوع عمدی و نامش چه باشد به همین دلیل اگر در مقام دفاع از خود باشد مانع ارث بردن نخواهد شد.

لعان :به معنی این است که مرد همسر خود را به زنا نسبت دهد و در صورت وجود فرزند مدعی شود که فرزند از او نیست ولی نتواند این ادعا را اثبات کند در این حالت مرد باید ۴ مرتبه خدا بر صحت ادعای خود شاهد گرفته و همسر او باید خدا را بر دروغ بودن ادعای شوهر شاهد بگیرد. پس از این زن و مرد بر هم حرام خواهند شد و اصطلاحا لعان صورت گرفته و از هم ارث نخواهند برد و فرزند آن ها از پدر ارثی طلب نخواهد داشت و از خویشاوندان پدری هم ارثی نمی برد اما از مادر و خویشاوندان مادری ارث می برد.

زنا زادگی: زنا زادگی یکی از مواردی است که سبب محرومیت افراد از ارث خواهد شد به این دلیل که فرزند متولد شده از مرد یا زن زانی ارثی نمی برد پدر و مادر نیز نمی توانند وارث فرزند نامشروع خود باشند.

مرجع صالح برای ارث و میراث چیست؟

دادگاه صالح برای امور ترکه با دادگاه قسمتی است که آخرین اقامتگاه متوفی در خور آن دادگاه بوده است و اگر متوفی در ایران مکانی برای زندگی نداشته باشد دادگاهی صالح است که اموال متوفی در آن قرار گرفته و اگر اموال وی مقرر باشد محل صالح دادگاهی است که مال غیر منقول او در آن باشد. اگر چند مال غیرمنقول داشته باشد دادگاهی صالح است که با توجه به سایر دادگاه ها زودتر اقدام کند.

خلاصه مطلب

وکیل ارث و میراث یکی از وکلای موردنیاز برای انتقال اموال به وراث است. وقتی فردی از دنیا می‌رود یکی از موارد مهم که در مورد او مطرح می‌ شود مبحث اموال و دارایی‌های او است. بعدازاینکه فرد فوت می‌کند افراد متفاوتی ممکن است از ارث سهم ببرند و برخی ممکن است باعث شوند وارث دیگری سهم خود را دریافت نکند. در این مقاله مقصود ما بررسی مفهوم ارث است برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان و متخصصان ما که  به صورت تخصصی در زمینه مختلف مثل بخشش مهریه ، دیه ، بهترین وکیل ملکی تهران ، وکیل خانواده و …. می توانید با هریک از شماره های ۰۹۱۹۷۹۶۹۳۶۷/۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲ارتباط گرفته یا ب صورت حضوری به ادرس ما در فردیس قریشی شمالی نبشخیابان بیست و نهم برج اوین سنتر طبقه ۵واحد ۵۰۲مراجعه نمایید.

4.9/5 - (14 امتیاز)

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید

برای انحصار وراثت کجا برویم و از کجا باید شروع کنیم

بسیاری از افراد در حوزه‌های انحصار وراثت و ارث و میراث سوالاتی دارند که نمی‌دانند برای رسیدن به پاسخ این سوالات باید به چه شخصی و مراجعه نمایند و اینکه در ذهن شان این سوال ایجاد می‌شود…

بازدید: 327 نفر
1403/01/01
خواندن این مقاله

وکیل فروش ملک ورثه مشاع و آشنایی با مراحل تقسیم ارث

بحث ارث و میراث از دیرباز در قانون کشور ما و همچنین در جهان وجود داشته است و چالش‌ هایی در زمینه ارث بین وراث  در اکثر موارد به وجود می ‌آید گروه وکلای فروکیل در این…

بازدید: 61 نفر
1403/04/05
خواندن این مقاله

✓مراحل طلاق توافقی چقدر زمان می برد؟✓ مهریه،حضانت درصورتجلسه طلاق

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی دارد به شما مطالعه کننده محترم مراحل طلاق توافقی را توضیح و اطلاعات شما را در مورد این موارد و خود طلاق توافقی تکمیل کند. تفاوت ماهیت مراحل طلاق…

بازدید: 1427 نفر
1402/09/19
خواندن این مقاله

بخشیدن مهریه به چه صورت و در طی چه مراحلی انجام می شود؟

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی در توضیح این نکته دارد که مهریه چیست ؟ بخشیدن مهریه یا دریافت مهریه به چه صورت میباشد ؟ چه افرادی مجبور به بخشیدن مهریه هستند؟ و نحوه بخشیدن…

بازدید: 376 نفر
1402/01/05
خواندن این مقاله

اگر یکی از وراث حاضر به فروش نباشد چه مشکلاتی پیش می آید؟

یکی از مهم‌ترین مباحثی که در بحث ارث و میراث در مورد آن صحبت می‌شود در رابطه با نحوه فروش ماترک می‌باشد که ممکن است خانه باشد یا زمین باشد یا غیر یکی از سوالاتی که همواره…

بازدید: 590 نفر
1402/09/05
خواندن این مقاله

مشاوره حقوقی تلفنی رایگان در ملارد و آشنایی با بهترین گروه وکلا

مشاوره حقوقی تلفنی رایگان در ملارد عبارت است  از: ارائه راهنمایی‌های حقوقی لازم به اشخاص توسط وکلای دادگستری و مشاوران حقوقی. زمانی که یک پرونده حقوقی کیفری یا ملکی یا.... برای افراد پیش می‌آید به دلیل اینکه…

بازدید: 609 نفر
1402/08/27
خواندن این مقاله

سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001202 09197969367 09426001201 09218529239