متشکل از بهترین وکلای تهران و البرز(کرج- فردیس - ملارد) و شهریار باتجربه بسیار بالا

وکیل ثبت احوال و معرفی بهترین وکیل و متخصص در این زمینه

وکیل ثبت احوال
  • 20 فروردین 1403
  • 9 دقیقه
  • بدون دیدگاه
  • نوشته شده توسط تیم تحریره فروکیل

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی در پاسخگویی به سوالات افرادی دارد که به دنبال تغییر اسم یا تغییر فامیلی خود یا حتی تغییر سن در شناسنامه خود هستند. به صورت کلی هر تغییراتی که در شناسنامه افراد بخواهد تغییر کند می‌تواند با وکیل ثبت احوال ارتباط گرفته و به وی وکالت داده یا در امورتان مشورت بگیرید برای دریافت اطلاعاتی در این زمینه گروه وکلای فروکیل مقاله‌ای تهیه کردند تا شما مطالعه کننده محترم پاسخ برخی سوالات خود را در مورد امور مربوط به ثبت احوال و وکیل ثبت احوال را به دست بیاورید.

وکیل ثبت احوال کیست؟

وکیل ثبت احوال دارای مهارت و تخصص فراوان در تهیه و تنظیم دادخواست حقوقی است. تخصص و تجربه بسیار در خصوص تنظیم لایحه قانونی با رعایت کلیه اصول حقوقی. اطلاعات و تخصص کامل نسبت به کلیه قوانین مربوط به حوزه قوانین ثبت‌احوال. آگاهی از کلیه مراحل مربوط به رسیدگی پرونده‌های مربوط به اعم از تغییر نام خانوادگی

ویژگی وکیل ثبت احوال چیست؟

  • وکیل ثبت احوال دارای مهارت و تخصص فراوان در تهیه و تنظیم دادخواست حقوقی است.
  • تخصص و تجربه بسیار در خصوص تنظیم لایحه قانونی با رعایت کلیه اصول حقوقی.
  • اطلاعات و تخصص کامل نسبت به کلیه قوانین مربوط به حوزه قوانین ثبت‌احوال.
  • آگاهی از کلیه مراحل مربوط به رسیدگی پرونده‌های مربوط به ثبت‌احوال اعم از تغییر نام خانوادگی.
  • ارائه ادله اثبات دعوای مناسب و اقناع‌کننده در پرونده مطروح.

چرا باید برای کارهای ثبت احوال وکیل بگیریم؟

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که مسائلی که مربوط به اداره ثبت و امورات مربوط به این حوزه می‌شود، ساده است و می‌توان به طرق عادی آن‌ها را به انجام رساند؛ مثلاً در بحث تغییر نام و نام خانوادگی این موارد را ساده قلمداد می‌کنند که با دادن یک درخواست به اداره ثبت‌احوال می‌توانند به آن چه هدفشان می‌باشد دست بیابند، اما آن چیزی که در واقعیت رخ می‌دهد و وکیل ثبت‌ احوال می‌گوید چیز دیگری را نشان می‌دهد و خبر از پیچیده بودن روند این کار دارد.

در واقع از نظر قانون شناسنامه هر فرد جز سند رسمی محسوب و به‌نوعی نشان‌دهنده هویت یک فرد می‌باشد و این سند در واقع مهم‌ترین سندی هست که فرد در جامعه از آن برخوردار شده و با استفاده از آن حال در هر شکلی از یک هویت قانونی و اجتماعی برخوردار می‌شود؛ این سند در واقع کلیدی برای انجام امور حقوقی فرد می‌باشد. پس باتوجه‌به این که این سند رسمی یا همان اوراق هویتی از نظر قانون اهمیت دارد و به ‌نوعی با احوال شخصیه شما و کلیه اقداماتی که شما ذیل این احوال شخصیه انجام می‌دهید در ارتباط است، قانون در خصوص هرگونه تغییرات در این اوراق هویتی سخت ‌گیرانه عمل می‌نماید و انجام هرگونه اقدام دراین‌خصوص بهتر است با کمک وکیل ثبت‌احوال متخصص صورت پذیرد تا ریسک شکست شما را کاهش دهد.

وکیل ثبت‌ احوال در واقع از آن جایی که با مسائل حقوقی آشنایی دارد می‌تواند حضور مؤثری برای افراد داشته باشد چرا که طی‌ کردن این راه مستلزم گذر از یک مسیر قانونی می‌باشد و قانع کردن قاضی به‌سادگی صورت نمی‌پذیرد و افراد باید مدارک و همچنین فن بیان مناسبی برای این موضوع داشته باشند و وکیل ثبت‌ احوال می‌تواند یاری‌دهنده خوبی در این مسیر باشد و افراد را به نتیجه دلخواه برساند.

ویژگی وکیل ثبت احوال

دایره وظایف وکیل ثبت احوال چیست؟

عمده تخصص و فعالیت خود را در زمینه ی مسائل مربوط به ثبت‌ احوال گذاشته است، در واقع وکیل ثبت‌ احوال به‌ تمامی مسائل و مشکلات مربوط به احوال شخصیه افراد که می‌تواند شامل بحث سن، جنسیت، وضعیت تجرد، نام و نام خانوادگی باشد افراد را یاری رساند؛ چرا که مسائل مربوط به هویت انسان‌ها در جامعه به‌ نوعی معرف آن‌ها هستند و در کلیه مسائل اجتماعی، فرهنگی و مالی فرد تأثیر به سزایی دارند و بروز مشکلاتی در خصوص آنها می‌تواند فرد را چه از حیث روحی و چه مادی تا مرز افسردگی برساند و چه ‌بسا مشاوره با وکیل ثبت‌ احوال متخصص می‌تواند برای آن شخصی که دچار مشکل شده است راه حلی کارگشا باشد.

  • ثبت واقعه تولد و صادر نمودن برگه تولد در شناسنامه یا همان کارت شناسایی.
  • ثبت واقعه فوت و صادر نمودن گواهی فوت فرد.
  • عوض‌کردن شناسنامه‌های قدیمی مردم.
  • ثبت نمودن نکاح و طلاق افراد.
  • صادر نمودن گواهی تولد برای اتباع خارجی.
  • تنظیم نمودن دفاتر ثبت تمامی وقایع و نام خانوادگی.
  • جمع‌آوری نمودن آمار انسانی از سراسر کشور و منتشر کردن آن.

تغییر نام و نام خانوادگی به چه صورت و تحت چه شرایطی امکان‌پذیر است؟

وکیل ثبت‌ احوال بیان می‌دارد که روند تغییر نام و نام خانوادگی در ظاهر روندی ساده دارد؛ ولی در عمل از حساسیت بالایی برخوردار است که باید به آن حتماً بادقت بالایی رسیدگی شود و بدون مشاوره با وکیل ثبت‌احوال بهتر است فرد متقاضی هیچ اقدامی نکند چرا که قطعاً با حکمی که موردنظر او نیست  مواجه می‌گردد حال دراین‌خصوص باید به مواردی توجه کرد که این موارد شامل زیر می‌باشد:

فرد متقاضی باتوجه‌به دستورالعملی که در خصوص بحث تعویض نام در شناسنامه آمده است باید به سازمان ثبت‌ احوال مراجعه نماید این به معنای آن است که دیگر دادگاه دراین‌خصوص رسیدگی انجام نمی‌دهد.

امروزه تقاضای تغییر نام در کمیته‌ای که در سازمان ثبت‌ احوال تشکیل شده مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در خواست این تغییر نام توسط وکیل ثبت‌ احوال صورت می‌پذیرد و او تلاش می‌کند که حتی اگر نام فرد از نام‌هایی است که قابل تغییر نیست با ارائه دلایل منطقی و قانع‌کننده رأی مثبت کمیته را دریافت نماید.

در واقع وکیل ثبت‌ احوال با ارائه دلایلی نظیر آن که نام ثبت شده فرد نامی نیست که او را با آن می‌شناسند و در جامعه با نام دوم خود که متقاضی ثبت آن است شناخته می‌شود و این موضوع برای او در جامعه که دارای دو اسم می‌باشد مشکلاتی ایجاد کرده و از لحاظ روحی دچار آسیب‌های فراوان شده است کمیته را مجاب به قبول درخواست می‌نماید. در خصوص تغییر نام خانوادگی نیز به همین شکل است و تغییر آن با تصویب سازمان ثبت‌ احوال انجام می‌شود. همچنین فرد متقاضی باید ۱۸ سال به بالا باشد و اگر نباشد باید حکم رشد دریافت نماید. در بحث درخواست تغییر نام خانوادگی دقت بیشتری باید لحاظ گردد چرا که در خصوص این درخواست بحث حق ‌تقدم مطرح می‌شود به این معنا که اگر شما پیشنهاد خود را ارائه دهید و این نام خانوادگی قبلاً توسط فرد دیگری ثبت شده باشد شما باید بتوانید رضایت آن فرد را در خصوص ثبت این نام خانوادگی دریافت نمایید در این جا وکیل ثبت‌احوال می‌تواند به شما در روند گرفتن رضایت فردی که نسبت به شما حق‌ تقدم دارد کمک بسیاری نماید همچنین او با ارائه مدارک لازم در خصوص درخواست موردنظر شما می‌تواند کارشناسان ثبت را برای قبول درخواست قانع نماید.

چگونه نام همسر سابق را از شناسنامه پاک کنیم؟

قانون ثبت‌احوال در خصوص حذف نام همسر چه مرد و چه زن از شناسنامه قوانینی را وضع نموده است که افراد می‌توانند مطابق با آن و به کمک وکیل ثبت‌احوال اقدام به حذف نام بنمایند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم نمود: در بحث حذف نام همسر توسط زن شرایطی از قبیل باکره و باکره نبودن زن به جهت ارتباط با همسر خود مطرح شده است که مطابق آن زنی که قبل از ارتباط زناشویی و درحالی‌که باکره می‌باشد از شوهر خود جدا شود نام همسر او طبق شرایطی از شناسنامه حذف خواهد شد که در این جا وکیل ثبت‌احوال در خصوص مدارکی که برای ارائه نیاز می‌باشد به شما یاری می‌رساند این مدارک شامل: گواهی بکارت، سند رسمی طلاق و کارت شناسایی است. در صورتی هم که زن باکره نباشد مدارکی نظیر کارت شناسایی، سند طلاق، ثبت ازدواج جدید و … موردنیاز است.

در این جا بحث ثبت ازدواج اشاره به این دارد که حذف نام همسر تنها در صورتی انجام می‌شود که فرد همسر دومی اختیار نماید و این ازدواج به طور رسمی مورد ثبت واقع گردد و بعد از ثبت ازدواج و با آگاهی همسر دوم این درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در صورت فوت همسر نیز گواهی فوت، سند ازدواج و کارت شناسایی باید تحویل داده شود تا به درخواست شخص متقاضی رسیدگی شود.

باطل کردن شناسنامه توسط وکیل ثبت احوال به چه صورت است؟

بحث ابطال شناسنامه بنابر آن چه وکیل ثبت‌ احوال بیان می‌دارد از آن جایی مطرح می‌گردد که گاهی غلط ‌های املایی در شناسنامه به هنگام ثبت صورت می‌گیرد و این اشتباه به ‌نوعی منجر به بروز مشکلات بسیاری برای فرد دارنده شناسنامه می‌شود در این حالت فرد متقاضی ابطال شناسنامه به کمک وکیل ثبت‌ احوال دعوایی بر علیه سازمان ثبت مطرح می‌نماید که مراحلی باید در این جا طی شود:

در این جا بحث ابطال شناسنامه مستلزم تنظیم دادخواست حقوقی است و این دادخواست بعد از تنظیم باید در سامانه ثنا ثبت شده و دادگاه وقتی برای رسیدگی به این درخواست تعیین نماید. بعد از آن که جلسه رسیدگی تعیین شد جلسه در دادگاه تشکیل می‌شود و طرفین در دادگاه حضور پیدا می‌کنند و هر یک به نحوی اظهارات خود را بیان می‌نمایند که در این جا وکیل ثبت‌احوال به نفع خواهان در دادگاه حضور دارد.

بعد از آن که اظهارات خواهان از جانب وکیل بیان شد و خوانده نیز دفاعیات خود را مطرح نمود دادگاه تصمیم نهایی خود را گرفته و بعد از اعلام ختم رسیدگی رأی موردنظر را صادر می‌نماید.

باطل کردن شناسنامه توسط وکیل ثبت احوال به چه صورت است؟

گروه وکلای فروکیل و وکیل ثبت احوال

اگر برای کارهای مربوط به ثبت احوال خود به دنبال وکیل متخصص در این حوزه هستید ما به شما گروه وکلای فروکیل را معرفی می‌کنیم که با در نظر گرفتن توان مالی و نیاز موکل خود برای او وکیل متخصص معرفی می‌کند و به صورت اقساطی حق وکاله دریافت خواهند کرد. گروه وکلای فروکیل برای هر زمینه‌ ای اعم از ملکی ،کیفری، خانواده فثبت احوال مشاوره حقوقی رایگان توسط کارشناسان و وکلای خود در نظر گرفته است و به موکیل خود در زمینه‌ های مختلف حقوقی و کیفری خدمت رسانی خواهند کرد. برای ارتباط با گروه وکلای فروکیل می‌توانید با شماره‌های ۰۹۱۹۷۹۶۹۳۶۷ / ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲ تلفنی ارتباط گرفته یا به صورت حضوری به آدرس ما در فردیس قریشی شمالی نبش خیابان بیست و نهم برج آوین سنتر طبقه ۵ واحد ۵۰۲ مراجعه نمایید.

خلاصه مطلب: پرونده‌های مربوط به ثبت احوال برخلاف تصور عموم می‌تواند دارای پیچیدگی‌های فراوانی باشد و برای انجام آنها احتیاج به حضور یک وکیل ثبت احوال با دانش و مهارت بالا می‌باشد. برای این امر گروه وکلای فروکیل شما را در ارتباط با وکیل ثبت احوال یاری خواهد کرد کافیست با شماره‌های ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲ / ۰۹۱۹۷۹۶۹۳۶۷ ارتباط بگیرید.

5/5 - (11 امتیاز)

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید

وکیل ثبتی در فردیس و آشنایی کامل با آن توسط وکیل در فردیس

ثبت یک ملک، آپارتمان و یک خانه بسیار طولانی و گاهی اوقات خسته کننده است. علاوه بر این گاهی اوقات نیاز است یک سند به طور رسمی به ثبت برسد و یا این که برخی از افراد…

بازدید: 776 نفر
1402/05/14
خواندن این مقاله

وکیل قرارداد در فردیس و مزایای استفاده از آن

قرارداد نویسی در زندگی مردم بارها و بارها اتفاق می‌افتد و به دلیل اهمیتی که دارد باید حتما توسط فردی که متخصص و کارشناس در این زمینه است تنظیم شود. برای افرادی که در فردیس کرج زندگی…

بازدید: 796 نفر
1402/05/11
خواندن این مقاله

✓آشنایی با وکیل پایه یک دادگستری ✓درصد بالای موفقیت پرونده حقوقی

گروه وکلای فروکیل در قالب  این مقاله سعی در توضیح نکته به شما مطالعه کننده محترم دارد که وکیل پایه یک دادگستری کیست؟ چرا زمانی که دچار چالش و تنشی در زمینه‌های حقوقی ،کیفری ،خانواده ثبتی اداره…

بازدید: 137 نفر
1403/03/23
خواندن این مقاله

وکیل لایحه نویسی با کمترین حق الوکاله در فروکیل

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی در توضیح این نکته دارد که وکیل لایحه نویسی چه کمکی می تواند به شما بکند لایحه چیست؟ و چه کاربردی در دعاوی دارد؟ ویژگی های یک لایحه خوب…

بازدید: 367 نفر
1402/12/12
خواندن این مقاله

وکیل چک در فردیس و آشنایی با مزایای مشاوره با آن

چک یکی از اسنادی است که روزانه توسط افراد زیادی صادر می‌شود. مسائل حقوقی چک بسیار زیاد است و باعث به وجود آمدن برخی از مشکلات قانونی برای افرادی که آن را صادر می‌کنند شده است. وکیل…

بازدید: 927 نفر
1402/05/24
خواندن این مقاله

وکیل در مارلیک با تخصص در تمامی زمینه ها

بسیار پیش می‌آید که افراد در روابط مالی یا غیرمالی خویش با یکدیگر دچار مشکل و اختلاف شده و به دنبال کمک و راهنمایی از متخصص در این زمینه می‌گردند. شخصی که می‌تواند در این زمینه به…

بازدید: 824 نفر
1402/06/18
خواندن این مقاله

سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001202 09197969367 09426001201 09218529239