متشکل از بهترین وکلای تهران و البرز(کرج- فردیس - ملارد) و شهریار باتجربه بسیار بالا

وکیل زنای محصنه و غیر محصنه و بررسی صفر تا صد این موضوع

وکیل زنای محصنه و غیر محصنه
  • 10 تیر 1403
  • 6 دقیقه
  • بدون دیدگاه
  • نوشته شده توسط تیم تحریره فروکیل

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی در توضیح این نکته دارد که زنا چیست انواع زنا چیست؟ شرایط اثبات زنا و مجازاتی که در قانون و برای زنا در نظر گرفته شده چیست؟ برای دریافت پاسخ تمام سوالات تان در رابطه با زنامحصنه و غیر محصنه  پیشنهاد می ‌دهیم مقاله زیر را با دقت مطالعه کرده و سوالات مختلف خود در رابطه با زنا شرایط آن و زنای محصنه و غیر محصنه را دریافت نمایید.

زنا چیست؟

زِنا آمیزش جنسی بین مرد و زن، بدون آنکه بین آن دو عقد ازدواج واقع شده باشد. زنا را از گناهان کبیره و حرمتش را از بدیهیات می‌دانند. مجازات زنا با توجه به شرایط آن متفاوت است. مجازات زنای فردِ مجرد، صد شلاق، مجازات زنای مُحصَنه، سنگسار و مجازات زنا با محارم نَسَبی و زنای به عُنف قتل است.

طبق فتوای فقیهان، اثبات زنا محصنه و غیر محصنه  تنها از طریق اقرار شخص زناکار و بَیِّنِه ممکن است و با آزمایش‌های پزشکی زنا ثابت نمی‌شود. احکام فقهی مختلفی بر زنا بار می ‌شود. از جمله آن‌ها این است که زنا با زنِ متأهل یا زنی که در عِدّه رِجعی است، سبب حرمت ابدی می‌شود؛ یعنی آن دو هیچ‌ گاه نمی ‌توانند با هم ازدواج کنند.

انواع زنا چیست؟

زنا محصنه و غیرمحصنه  به معنای رابطه جنسی، میان زن و مردی است که علقه زوجیت میان آنها وجود ندارد در معنای کامل تر می توان گفت زنا، دخول آلت مرد، در آلت زن به اندازه ختنه گاه است. زنا برحسب رابطه ای که میان زن و مرد وجود دارد، به انواع مختلفی تقسیم می شود که عباتند از:

  • زنا با محارم نسبی
  • زنای محصنه یا محصن
  • زنای غیر محصنه
  • زنا به عنف

زنای محصنه و غیر محصنه چیست؟

زنای محصنه به زنایی گفته می شود که فرد متاهل انجام می دهد . در این حالت، فرد، همسری دائمی دارد که می تواند هر زمان خواست با او رابطه داشته باشد و هیچ مشکلی، مثل بیماری و غیبت طولانی ، درباره این موضوع وجود ندارد؛ اما باز هم اقدام به زنا می کند . اگر بین زن و شوهر، مرد، زنا کند، زنای محصن است و اگر زن، زنا کند، زنای محصنه است. مجازات تعیین شده برای زنای محصنه یا محصن، عبارت است از :” حد زنا برای زانی محصن و زانیه محصنه، رجم است. درصورت عدم امکان اجرای رجم، با پیشنهاد دادگاه صادرکننده حکم قطعی و موافقت رییس قوه قضاییه، چنانچه جرم با بینه ثابت شده باشد، موجب اعدام زانی محصن و زانیه محصنه است و در غیر این صورت، موجب صد ضربه شلاق برای هر یک می باشد.”

زنای غیر محصنه به زنایی گفته می شود که محصنه نیست . زنای غیر محصنه، به دو دسته تقسیم می شود : زنای غیر محصنه فرد متاهل : به این ترتیب که اگر فرد متاهلی، به دلیل غیبت طولانی همسرش یا بیماری او و مواردی از این قبیل، نتواند با او رابطه جنسی داشته باشد ، زنا غیر محصنه خواهد بود .

زنای غیر محصنه فرد مجرد : در زنای غیر محصنه فرد مجرد ، فرد مجرد به اراده خودش، اقدام به برقراری رابطه زنا می کند .

باید به این نکته اشاره شود که برعکس زنای محصنه که مجازات تعیین شده برای آن، رجم بود، در زنا غیر محصنه، مجازات تعیین شده برای آن، ، عبارت است از: ” حد زنا، در مواردی که مرتکب، غیرمحصن باشد، صد ضربه شلاق است.”

تفاوت زنای محصنه و غیر محصنه با رابطه نامشروع چیست؟

زنا جرمی حدی است که در آن میان زن و مرد نامحرم جماع ( دخول اندام تناسلی مرد در قبل یا دیر زن ) صورت می گیرد. اما رابطه نامشروع جرمی تعزیری است که زن و مرد نامحرم دارای روابطی برای میل و لذت جنسی مانند بوسیدن و در آغوش کشیدن هستند.

اکثر مردم فکر می کنند رابطه نامشروع و زنا در واقع یکسان هستند. در صورتی که چنین نیست و این جرایم با هم تفاوت های بسیار زیادی دارند. درست است که در هر دو مورد میان زن و مرد نامحرم روابطی برقرار می شود اما تفاوت هایی اساسی با یکدیگر دارند.

تفاوت زنای محصنه و غیر محصنه با رابطه نامشروع

زنا محصنه و غیر محصنه جرمی حدی است که در آن میان زن و مرد نامحرم جماع ( دخول اندام تناسلی مرد در قبل یا دیر زن ) صورت می گیرد. اما رابطه نامشروع جرمی تعزیری است که زن و مرد نامحرم دارای روابطی برای میل و لذت جنسی مانند بوسیدن و در آغوش کشیدن هستند.

روش‌های اثبات زنای محصنه و غیر محصنه چیست؟

اقرار

یکی از شیوه های اثبات زنا محصنه و غیر محصنه  اقرار خود زانی است یعنی خود شخص اقرار به انجام زنا بکند. در چنین شرایطی مشمول مجازات می‌شود.

که البته برای صحت آن مواردی باید رعایت شود:

شخص که اعتراف می کند عاقل و بالغ باشد

به اراده خود و با اختیار کامل باشد.

فرد باید چهار مرتبه به زنای خود اقرار کند

اقرار حتماً نزد قاضی باشد ونه سایر افراد

۲.دومین روش اثبات زنا شهادت است

شهادت شرایطی دارد که باید در نظر گرفته شود:  و آن هم اینکه ۴ مرد عادل که عمل زنا را دیده باشند یا سه مرد و دو زن که شاهدان ماجرا بوده اند، یعنی( باید دیده باشند که آلت مرد تا ختنه گاه وارد آلت زن شده باشد) که البته همانطور که مشاهده می کنید شهادت در این باره عملی تقریباً شد نشدنی است.

۳.سومین روش علم قاضی است . یعنی به گونه‌ای به قاضی ثابت شود که زنا رخ داده است، مثلاً به ترتیبی که اگر قاضی فیلم یا عکسی مبنی بر عمل زنا دیده باشد و برای قاضی محرز شده باشد که زنا صورت گرفته است.

روش‌های اثبات زنای محصنه و غیر محصنه

وکیل زنای محصنه و غیر محصنه در تهران و کرج:

در هنگام بروز مشکلاتی در خصوص زنا مانند تجاوز به عنف وافراد نابالغ می بایست با کمک گرفتن از وکیل روابط نامشروع  به طرح شکایت بپردازیم. لازم به ذکر است دعاوی مربوط به روابط نا مشروع را میتوان در تمامی دادسراها پیگیری کرد.

در صور تی که شخص شاکی نتواند ثابت کند که تجاوز صورت گرفته مجازات سختی را متحمل خواهد شد. به همین دلیل بهتر است این گونه شکایت ها توسط وکیل زنا صورت بگیرد.

از آنجا که وکیل زنا به تمامی مواردی که می تواند به اثبات این جرم کمک کند. مسلط است می تواند حق موکل خود را به خوبی حفظ کند.

وکیل کیفری در فردیس با به کار گیری شواهد و مدارک موجود اقدام به اثبات این دعوی میکند. و حق شخص شاکی را که مورد تجاوز قرار گرفته را به خوبی دریافت میکند.

خلاصه مطلب:

شما در زنای محصنه و غیر محصنه به دلیل اینکه کاری است که حکم آن اعدام می باشد شما باید با یک وکیل متخصص و حرفه ای در این زمینه صحبت داشته باشید و گروه وکلای فروکیل  با توجه به اینکه دارای وکلای مجرب  در زمینه های مختلف اعم از وکیل روابط نامشروع، وکیل تغییر سن شناسنامه ، وکیل شکایت از پزشک و  …. می باشد می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند. برای ارتباط با گروه وکلای فروکیل می توانید با هریک از شماره های

۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲/۰۹۱۹۷۹۶۹۳۶۷ارتباط تلفنی بگیرید یا به صورت حضوری به ادرس ما در فردیس قریشی شمالی نبش خیابان بیست و نهم برج اوین سنتر طبقه ۵ واحد ۵۰۲مراجعه نمایید .

5/5 - (5 امتیاز)

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید

رشوه چیست و مجازات رشوه گیرنده به چه صورت می باشد؟

گروه وکلای  فروکیل در قالب این مقاله سعی در توضیح نکاتی پیرامون بحث رشوه دارد احتمالاً اکثر شما مطالعه کنندگان محترم در مورد جرم رشوه تا حدودی اطلاعات دارید و یا  شنیده‌اید. اما در این مقاله می…

بازدید: 12 نفر
1403/04/15
خواندن این مقاله

قانون جدید ملاقات با فرزند و بررسی شرایط آن برای والدین

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی در توضیح این نکته دارد که زمانی که به هر دلیلی بین زوجین جدایی به وجود میآید و پدر و مادر طفل در یک منزل مشترک با هم سکونت…

بازدید: 431 نفر
1402/11/19
خواندن این مقاله

وکیل متبحر وکاربلد امور ملکی✓حرفه ای و با تجربه

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی در توضیح و شناسایی بهترین و برجسته ‌ترین وکیل ملکی در تهران و کرج به شما مطالعه کننده محترم خواهد داشت توضیح اینکه وکیل ملکی کیست چه وظایفی دارد…

بازدید: 229 نفر
1403/02/23
خواندن این مقاله

دفتر وکالت در فردیس

وکالت یکی از شغل‌هایی است که نیاز به دفتر دارد تا بتوان در آن با موکل درباره مسائل حقوقی صحبت کرد. اگر شما یک مشکل حقوقی برایتان به وجود آمده است یا این که قصد دارید در…

بازدید: 985 نفر
1402/05/20
خواندن این مقاله

ترکه چیست و آشنایی با نحوه تقسیم و وکیل متخصص در این زمینه

گروه وکلای فروکیل در ذیل این مقاله سعی در توضیح این مطلب دارد که شخصی که میمیرد آنچه از وی به جا میماند چیست؟ و چه اقداماتی میتوان روی مال و اموال شخص مرده انجام داد تکلیف…

بازدید: 541 نفر
1402/09/23
خواندن این مقاله

نفقه فرزندان چیست و پرداخت آن بر عهده چه کسی است؟

یکی از حقوق فرزندان  بر عهده پدرشان می‌باشد نفقه است . نفقه فرزندان شامل هزینه‌هایی از قبیل خوراک، پوشاک، مسکن ،هزینه‌های متعارف زندگی و.... می‌باشد برای  پرداخت نفقه قاضی بابت تعیین مقدار نفقه فاکتورهایی مثل استطاعت مالی…

بازدید: 702 نفر
1402/07/15
خواندن این مقاله

سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001202 09197969367 09426001201 09218529239