متشکل از بهترین وکلای تهران و البرز(کرج- فردیس - ملارد) و شهریار باتجربه بسیار بالا

وکیل قرارداد در فردیس و مزایای استفاده از آن

وکیل قرارداد در فردیس
  • 11 مرداد 1402
  • 11 دقیقه
  • بدون دیدگاه
  • نوشته شده توسط تیم تحریره فروکیل

قرارداد نویسی در زندگی مردم بارها و بارها اتفاق می‌افتد و به دلیل اهمیتی که دارد باید حتما توسط فردی که متخصص و کارشناس در این زمینه است تنظیم شود. برای افرادی که در فردیس کرج زندگی می‌کنند و قراردادهای تجاری و غیر تجاری منعقد می‌کنند توصیه می‌شود از وکیل قرارداد در فردیس برای تنظیم قرارداد‌های خود استفاده کنند. به دلیل اهمیت موضوع در این مقاله به بررسی وظایف این دسته از وکلا می‌پردازیم.

 

قرارداد نویسی به چه معناست؟

یکی از مهمترین و چالش برانگیزترین مباحث حقوقی قرارداد نویسی است که برخی از افراد متاسفانه بدون این که اطلاع از قوانین و نحوه نوشتن قرارداد داشته باشند و بدون هیچ مهارتی شروع به تنظیم قرارداد می‌کنند.

نوشتن قرارداد به این معناست که فرد الف و فرد ب تعهد به انجام یک کار را به صورت کتبی و نوشته شده بیان می‌کنند و در این نوشته تمامی تعهداتی که باید انجام بدهند، زمان انجام تعهد و…را به صورت کتبی می‌آورند.

لازم است که حتما قبل از قرارداد نویسی طرفین از لحاظ انجام و اجرای تعهد امکان سنجی شوند که معمولا افرادی که در فردیس کرج زندگی می‌کنند برای انجام و صحت امکان سنجی به وکیل قرارداد در فردیس مراجعه می‌کنند. این وکیل تمامی مشاوره‌های قراردادی را به او می‌دهد و اگر قرارداد با خطرات و یا چالش‌هایی روبه روست به موکل هشدار لازم را هم بیان می‌کند.

وکیل قرارداد کیست؟

ابتدا لازم است که بیان کنیم منظور از وکیل قرارداد نویسی و متخصص قراردادی چیست؟ این دسته از وکلا به تحصیلات خود را در رشته حقوق به پایان رسانده‌اند و در تمامی آزمون‌هایی که کانون وکلای فردیس برگزار می‌کند شرکت کرده‌اند. معمولا این وکلا می‌توانند در تمامی زمینه‌های حقوقی فعالیت داشته باشند اما به طور تخصصی فقط به تنظیم قرارداد و بررسی چالش‌های آن می‌پردازند. این وکلا دعاوی قراردادی را مدیریت می‌کنند و به دفاع از موکل در زمانی که قرارداد با چالش روبه رو شده است می‌پردازد.

وکیل قرارداد در فردیس چه وظایفی دارد؟

از مهمترین وظایفی که یک وکیل قراردادی باید به آن بپردازد موارد زیر است:

  • اولین و مهمترین وظیفه او مشورت دادن به موکل است. برای مثال اگر شما قصد دارید که یک قرارداد در زمینه ساخت و ساز شراکتی تنظیم کنید، وکیل به شما می‌تواند درباره مسائل قانونی و حقوقی این دسته از قرارداد‌ها مشورت بدهد.
  • بررسی امکان سنجی: اگر در یک پروژه کلان اقتصادی شریک می‌شوید و یا قصد دارید از یک شرکت قطعات و ابزاری را خریداری کنید وکیل قرارداد در فردیس به شما توصیه می‌کند که قبل از هر اقدامی امکان سنجی کنید. به این معنا که تعهدات این فروشنده و یا خریدار را در دیگر قراردادهایی که با دیگران منعقد کردند بررسی کنید. وکیل قرارداد در فردیس برخی از قرارداد‌های قبلی طرف قرارداد را بررسی می‌کند و توصیه و یا عدم توصیه به انعقاد قرارداد می‌کند.
  • شناسایی و بررسی ریسک در هنگام تنظیم قرارداد از دیگر وظیفه‌ای است که باید او این ریسک‌ها را به اطلاع موکل برساند. اگر در خرید و فروش ملک ریسک حقوقی وجود دارد و برای مثال ملک در مکانی قراردارد که بعدا امکان تخریب آن توسط شهرداری زیاد است باید به موکل بگوید که اگر ملک توسط شهرداری تخریب شد قرارداد فسخ می‌شود.

مهمترین وظایفی که باید وکیل قرارداد آنها را انجام دهد

علاوه بر وظایفی که بیان شد لازم است که وکیل قرارداد وظایف دیگری هم انجام دهد که این وظایف در دسته مهمترین وظایف کاری او است:

  • اولا که باید تمامی پیش‌نویس‌های قراردادی که برای یک شرکت وجود دارد را بررسی کند تا اگر ایرادی در بین آنهاست، اصلاح و بازبینی نماید.
  • در صورتی که دو نفر تصمیم می‌گیرند برای انعقاد یک قرارداد با یکدیگر مذاکره کنند لازم است که وکیل قرارداد در فردیس هم در مذاکره حضور داشته باشد تا موکل را از مسائل حقوقی آگاه کند.
  • گاهی اوقات لازم است که برای انعقاد یک قرارداد اصلی ابتدا یک پیش نویس و گاهی اوقات هم یک تفاهم نامه نوشته شود که در این صورت باید حتما کارشناس قرارداد نویسی آن را تنظیم کند.
  • تنظیم قرارداد اصلی مهمترین وظیفه‌ای است که برای یک وکیل قرارداد وجود دارد. وکیل با تجربه قرارداد نویس در فردیس باید بتواند یک قرارداد نهایی با توجه به توافق طرفین تنظیم کند و نیاز است که حتما امضای طرفین و شاهدین را اخذ نماید.

نکات مربوط به وظایف وکیل قرارداد نویسی در فردیس

نکته‌ی دیگری که باید وکیل قرارداد نویسی به آن توجه داشته باشد مسئله مربوط به دعاوی مربوط به قراردادهاست. گاهی اوقات ممکن است که تمامی نکات حقوقی در نوشتن یک قرارداد رعایت شده باشد اما یکی از طرفی تعهد خود را به خوبی انجام نداده باشد  یا مدعی باشد که این تعهد را قبلا انجام داده است. در اینصورت ممکن است که دعوای ناشی از قرارداد به وجود آید. معمولا طرفی که شاکی است اقدام به طرح دعوا یا در دادگاه و یا در مراکز داوری می‌نماید و وکیل باید با توجه به قرارداد به دفاع از موکل بپردازد.

ویژگی یک وکیل قرارداد در فردیس

علاوه بر وظایفی که به طور کامل بیان شد لازم است که فردی که خود را به عنوان قرارداد نویس معرفی می‌کند ویژگی‌هایی هم داشته باشد تا بتوان به او اعتماد کرد:

  • فرد قرارداد نویس تحصیلات حقوقی دارد.
  • وکیل قرارداد نویسی به این دلیل که سالها در این حوزه فعالیت داشته بسیار متخصص و با تجربه است.
  • او توانایی دارد یک قرارداد را تحلیل کند.
  • می‌تواند به راحتی ریسک یک قرارداد را شناسایی کند.
  • همیشه صلاح موکل خود را می‌خواهد و هشدار‌های لازم را به او قبل از نوشتن قرارداد می‌دهد.

ویژگی یک وکیل قرارداد در فردیس

مزایای استفاده از وکیل فردیس برای نوشتن قرارداد

برخی از افراد نوشتن قرارداد را یک کار ساده تلقی می‌کنند و به همین دلیل سعی می‌کنند خودشان قراردادهای مهم را منعقد کنند. این افراد معمولا به این خاطر که از اصلاحات حقوقی آشنایی ندارد دچار خطا و اشتباه حقوقی می‌شوند و حتی گاهی اوقات با خطر از دست دادن سرمایه هم روبه رو می‌شوند.

اگر از وکیل متخصص قرارداد استفاده کنید اولا که به این خاطر که او دانش و تجربه حقوقی دارد می‌تواند به راحتی این اطمینان را به شما بدهد که از لحاظ قانونی و حقوقی یک قرارداد به درستی تنظیم شده است که منافع هر دو طرف در آن رعایت شده است نه منافع فقط یک طرف.

اگر شما یک کارگر هستید و یا اگر یک شرکت پیمانکاری در فردیس دارید و می‌خواهید با کارفرما در یک زمینه‌ مشخصی قرارداد ببندید باید حتما از وکیل قرارداد در فردیس برای تنظیم قرارداد خود استفاده کنید به این خاطر که قراردادهای کاری در شرایط خاصی تنظیم می‌شود و قانون کار باید حتما در آن رعایت شود.

نمونه قرارداد تنظیم شده توسط وکیل

یک قرارداد مناسب که توسط وکیل تنظیم می‌شود دارای بخش‌های مهم زیر است:

  • عنوان قرارداد: عنوان معمولا اولین چیزی است که در قرارداد وجود دارد و معمولا در بالای قرارداد نوشته می‌شود و بیانگر موضوعی است که دو طرف بر سر آن توافق می‌کنند.
  • مقدمه: یکی از موضوعاتی که باید توجه داشته باشید این است که مقدمه در همه قراردادها وجود ندارد و آوردن آن در قرارداد هم اجباری نیست و بیشتر برای تفسیر قرارداد از این بخش استفاده می‌شود. در مقدمه معمولا اطلاعات کلی نوشته می‌شود اما گاهی اوقات اطلاعات طرفین هم آورده می‌شود.
  • طرفین قرارداد: اگر اطلاعات مربوط به طرفین قرارداد در مقدمه آورده نشود وکیل قرارداد در فردیس این اطلاعات را در ماده جداگانه و در قسمت طرفین می‌آورد. لازم است که در این بخش اگر اشخاص حقوقی هستند علاوه بر اطلاعات کلی، شماره ثبت و شماره اقتصادی و کد فراگیر آنها هم نوشته شود و اگر طرفین حقیقی هستند باید تمامی اطلاعات آنها که شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شماره شناسنامه و کدملی آنها هم نوشته شود.
  • موضوع: در این بخش باید بیان کنید به چه منظوری این قرارداد را منعقد کرده‌اید. برای مثال اگر هدف از انعقاد قرارداد فروش ماشین است باید تمامی اطلاعات ماشین را هم بیان کنید. می‌توانید بنویسید که موضوع قرارداد فروش یک دستگاه خودروی رنا با مشخصات زیر است: رنگ مشکی، سال ساخت ۱۳۹۵و…
  • مدت قرارداد: معمولا همه قراردادها مدت ندارند و اگر موضوع قرارداد انجام شود مدت قرارداد هم تمام می‌شود. در برخی از قراردادها مدت قرارداد مهم است. برای مثال قراردادهایی که موضوع آنها انجام تعهد است باید مدت انجام هر کدام از تعهدات را مشخص کنند.
  • بخش تعهدات: منظور مسئولیت‌هایی است که هر دو طرف باید تا زمانی که بین آنها رابطه قراردادی است رعایت کنند. برای مثال اگر موضوع قرارداد ساخت و ساز است ممکن است طرفین تعهد کنند که دریافت مجوز‌ها با پیمانکار باشد و تهیه لوازم ساخت ساختمان از قبیل تامین آب و برق با مالک یا کارفرما باشد.
  • قسمت تضامین: تضامین به این معناست که برای صحت انجام تعهد باید هر دو طرف به عنوان ضمانت اجرا و حسن انجام کار یک ضمانت نامه مناسب قرار بدهند. این ضمانت نامه می‌تواند چک، سفته و یا هر چیز دیگری باشد.
  • شروط قراردادی: طرفین می‌توانند در این قسمت شرطی را که مربوط به قرارداد است قرار بدهند. برای مثال می‌توانند بیان کنند که اگر تا آخر ماه مالک ملک را تحویل نداد و بعد از یک بار هشدار و یاد آوری باز هم حاضر به تحویل آن نشد من حق فسخ دارم.
  • محرمانگی: برخی از قرارداد‌ها ماده‌ای دارند که به آن محرمانگی یا رازداری می‌گویند. در این دسته از قراردادها اطلاعات به قدری مهم است که طرفین با یکدیگر توافق می‌کنند نباید این اطلاعات فاش شود و در صورت فاش شدن جریمه و ضمانت اجرای زیادی قرار می‌دهند. معمولا در قراردادهای استارتاپی و هم بنیان گذار و قراردادهایی که یکی از طرفین که شرکت‌ معتبری است یک ایده نو و جدید را مطرح می‌کند و این ماده را به عنوان ضمانت اجرا قرار میدهند.
  • داوری: گاهی اوقات طرفین یک مرکز داوری برای حل و فصل اختلافات احتمالی قرار می‌دهند که به آن ماده داوری و یا حل و فصل اختلافات می‌گویند.
  • تعداد نسخ قرارداد که در یک ماده جداگانه بیان می‌شود و تعداد صفحاتی که در آن قرارداد تنظیم شده است را همراه با تعداد مواد بیان می‌کند.

نکات تنظیم قرارداد توسط وکیل

توجه داشته باشید که وکیل قرارداد در فردیس با توجه به توافق طرفین ممکن است مواد دیگری هم به قرارداد اضافه کند. به عنوان مثال ممکن است طرفین توافق کنند که یک ماده برای خسارات و تاخیرات قرارداده شود که در اینصورت وکیل با توجه به تجربه‌ای که دارد می‌تواند یک ماده کامل تنظیم کند.

گاهی اوقات وکیل تشخیص می‌دهد که قرارداد پیوست‌هایی داشته باشد. مثلا وکیل قرارداد نویسی در فردیس توصیه می‌کند که ماده محرمانگی به صورت پیوست در قرارداد ذکر شود. به این خاطر که مصدایق محرمانگی باید به طور کامل بیان شود و نیاز است که حتما به صورت شفاف و به ترتیب اولویت برای هر کدام ضمانت اجرایی درنظر گرفته شود.

در برخی موارد ماده داوری به طور کامل از قرارداد اصلی جدا نوشته می‌شود یعنی ممکن است در یک قرارداد دیگری به نام قرارداد داوری تمامی شروط داوری و انتخاب داور بیان شود که باز هم به قرارداد پیوست می‌شود.

تنظیم قرارداد با وکلای فروکیل

تنظیم و تصحیح قرارداد برای افرادی که در کرج و فردیس کرج زندگی می‌کنند بسیار مهم است بنابراین تنظیم آن را به افراد متخصص قرارداد واگذار می‌کند. استفاده از وکیل با توجه به تمام مواردی که بیان شد در هنگام نوشتن قرارداد ضرورت دارد. وکلای خبره قرارداد نویسی فروکیل به این دلیل که سالها در این زمینه تخصص داشته‌اند می‌توانند شما را در تنظیم قرارداد راهنمایی و مشورت بدهد و حتی شما می‌توانید از مشاوره تلفنی رایگان این گروه نیز استفاده کنید. توصیه می‌کنیم برای مشورت و راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

جمع بندی

وکیل قرارداد نویسی نه تنها تحصیلات حقوقی دارد بلکه سالها به بررسی انواع قرارداد پرداخته است و اکنون یک متخصص در این زمینه شده است. استفاده از وکیل قرارداد در فردیس مزایایی برای موکل دارد از جمله آن که وکیل قوانین را می‌داند و مانع از این می‌شود که موکل در آینده دچار مشکلات حقوقی شود. از وظایف او مشورت به موکل در زمینه تنظیم انواع قرارداد است.

سوالات پایانی

چرا تنظیم قراداد اهمیت دارد؟

قرارداد به عنوان یک سند که نشان دهنده تعهد دو طرف است اعتبار قانونی دارد بنابراین نیاز است که به جای توافقات شفاهی که اثبات آن سخت است از قرارداد استفاده کرد.

مهمترین قراردادها کدام‌اند؟

تنظیم قرارداد کار و استخدام، مشارکت، سرمایه گذاری، پیمانکاری و خرید و فروش از مهمترین قراردادهایی هستند که امروزه تنظیم می‌شوند.

4.8/5 - (33 امتیاز)

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید

وکیل ثبت احوال و معرفی بهترین وکیل و متخصص در این زمینه

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی در پاسخگویی به سوالات افرادی دارد که به دنبال تغییر اسم یا تغییر فامیلی خود یا حتی تغییر سن در شناسنامه خود هستند. به صورت کلی هر تغییراتی که…

بازدید: 280 نفر
1403/01/20
خواندن این مقاله

مشاوره حقوقی رایگان [۲۴ ساعته] ✓ با بهترین وکلای تهران و کرج ۱۴۰۳

مشاوره حقوقی رایگان ۲۴ ساعته یکی از پرکاربرد ترین خدمات حقوقی مشاوره حقوقی رایگان می باشد گروه وکلای فروکیل در جهت خدمت رسانی به مردم یکی از خدمات اصلی خود را مشاوره حقوقی رایگان قرار داده این…

بازدید: 638 نفر
1402/11/04
خواندن این مقاله

مشاوره حقوقی در فردیس به صورت رایگان

قبل از انجام هر کار حقوقی، دریافت مشاوره حقوقی بسیار اهمیت دارد. یکی از مهمترین توصیه ما این است که اگر قصد دارید در فردیس کارهای حقوقی خود را با موفقیت جلو ببرید از مشاوره حقوقی در…

بازدید: 2922 نفر
1402/05/15
خواندن این مقاله

وکیل ثبتی در فردیس و آشنایی کامل با آن توسط وکیل در فردیس

ثبت یک ملک، آپارتمان و یک خانه بسیار طولانی و گاهی اوقات خسته کننده است. علاوه بر این گاهی اوقات نیاز است یک سند به طور رسمی به ثبت برسد و یا این که برخی از افراد…

بازدید: 776 نفر
1402/05/14
خواندن این مقاله

وکیل چک در فردیس و آشنایی با مزایای مشاوره با آن

چک یکی از اسنادی است که روزانه توسط افراد زیادی صادر می‌شود. مسائل حقوقی چک بسیار زیاد است و باعث به وجود آمدن برخی از مشکلات قانونی برای افرادی که آن را صادر می‌کنند شده است. وکیل…

بازدید: 927 نفر
1402/05/24
خواندن این مقاله

وکیل در اندیشه و ملارد با سابقه و تبحر بالا

در اندیشه و ملارد نیز همانند سایر شهرستان های اطراف تهران، مشکلات حقوقی رو به افزایش بوده و افراد را به آن واداشته که مراجعات مکرر برای پیگیری پرونده خود به دادگاه حقوقی، کیفری داشته باشند. غالبا…

بازدید: 733 نفر
1402/07/03
خواندن این مقاله

سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001202 09197969367 09426001201 09218529239