متشکل از بهترین وکلای تهران و البرز(کرج- فردیس - ملارد) و شهریار باتجربه بسیار بالا

وکیل مهریه در فردیس و دریافت مهریه با وکلای فروکیل

وکیل مهریه در فردیس
  • 24 مرداد 1402
  • بروزرسانی: ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
  • 5 دقیقه
  • بدون دیدگاه
  • نوشته شده توسط تیم تحریره فروکیل

برای دریافت مهریه بهتر است از وکیل مهریه در فردیس راهنمایی و کمک بگیرید به این خاطر که قانون مهریه تغییر کرده است و نیاز است که با راهنمایی یک وکیل خوب، مراحل دریافت مهریه را انجام بدهید. در ادامه با یک وکیل مهریه معتبر در فردیس آشنا خواهید شد.

قانون مهریه و وکیل مهریه

شاید اطلاع داشته باشید که در سال‌های اخیر قانون جدیدی برای مهریه تصویب شده است که بر طبق این قانون دیگر نیازی نیست برای مهریه بالای ۱۱۰ سکه شوهر به زندان انداخته شود. طبق این قانون باید با استفاده از وکیل مهریه در فردیس برای مطالبه مهریه ابتدا از طریق اجرای ثبت اقدام کنید.

یک وکیل مهریه معتبر در فردیس شخصی است که از جانب موکل اقدام به دریافت مهریه ابتدا از طریق دایره ثبت و سپس از طریق دادگاه می‌کند. وکیلی که در زمینه امور مهریه و مطالبه مهریه فعالیت دارد؛ از تمامی مراحل مربوط به دریافت مهریه آگاهی دارد.

انواع مهریه در قانون به لحاظ دریافت چند دسته است؟

اگر زن بخواهد مهریه را از همسرش دریافت کند لازم است ابتدا نگاهی به عقدنامه خود بیاندازد. در تمامی عقدنامه‌ها درباره نحوه دریافت مهریه مطالبی نوشته شده است که آن هم بستگی به توافق زن و شوهر در هنگام عقد دارد. درباره نحوه دریافت مهریه قانون دو مورد را بیان کرده است:

  • گاهی اوقات زن و شوهر توافق می‌کنند مهریه به صورت عندالمطالبه پرداخت شود. به این معناست که زن در هر زمانی که خواست می‌تواند مهریه را دریافت کند و از وکیل خود بخواهد که مهریه را اجرا بگذارد. در اینصورت وکیل مهریه در فردیس باید درخواست اجرائیه مهریه را از دفتر ازدواجی که عقد زن و شوهر در آن جا جاری شده است؛ درخواست کند.
  • اگر زن و شوهر پرداخت مهریه را به صورت عندالاستطاعه توافق کرده باشند؛ تنها در صورتی که مرد توانایی پرداخت داشته باشد می‌توان مهریه را دریافت کرد. وکیل مهریه باید اموال مرد را به دایره ثبت معرفی کند و سپس با توجه به اموالی که توسط وکیل معرفی شده است، امکان دریافت مهریه وجود دارد.

قانون مهریه و وکیل مهریه

آیا برای دریافت مهریه باید وکیل داشت؟

قانون مهریه معمولا همیشه در حال تغییر است و اصولا برای دریافت مهریه بهتر است که از وکیل حرفه ‌ای در فردیس استفاده کرد. زن به تنهایی می‌تواند برای دریافت مهریه اقدام کند با اینحال امکان دارد که زمان زیادی را صرف دریافت مهریه کند. به دلیل صرفه جویی در وقت و هزینه زیاد بهتر است که حتما یک وکیل وجود داشته باشد که شما را راهنمایی کند.

به دلیل این که زن تمامی قوانین مهریه نمی‌داند و باید حتما از این قوانین اطلاع داشت؛ توصیه تمامی قضات این است که حتما برای انجام مراحل دریافت مهریه، از وکیل مهریه معتبر و با تجربه استفاده کنید. یکی از وکلایی که می‌تواند به شما راهنمایی و مشورت بدهد فروکیل است که بهتر است حتما با وکیل مهریه در این گروه مشورت کنید.

چگونه وکیل معتبر مهریه در فردیس انتخاب کنیم؟

برای انتخاب وکیل مناسب و معتبر باید معیارهایی را در نظر بگیرید که برخی از مهمترین آن‌ها در زیر آمده است:

  • داشتن مهارت و تخصص در زمینه مهریه یکی از مهمترین معیارها در انتخاب وکیل مهریه در فردیس است.
  • مهمترین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید پیگیر بودن وکیل است. وکیلی که پیگیر باشد نه تنها تمامی حق و حقوق موکلش را می‌گیرد بلکه مورد اعتماد هم هست.
  • داشتن دانش و تخصص حقوقی علاوه بر تخصص عمومی هم از ویژگی‌های دیگر وکیل است. باید توجه داشته باشید که وکیل باید قوانین مهریه آشنا باشد. البته تنها آشنایی کافی نیست بلکه باید متخصص این قوانین باشد. فردی که قوانین مهریه را بارها مطالعه کرده است و پرونده‌های حقوقی زیادی درباره مهریه داشته است، متخصص قوانین مهریه شده است.
  • نظم و انظباط ظاهری و نظم در انجام کار یکی از مهمترین معیارها در انتخاب وکیل مهریه است.
  • داشتن پروانه وکالت و داشتن یک دفتر وکالت فاکتور مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد.

وکیل مهریه در فردیس چگونه مهریه را دریافت می‌کند؟

برای این که وکیل مهریه بتواند به نمایندگی و وکالت از زن مهریه را دریافت کند لازم است که ابتدا یک وکالت نامه تنظیم شود. زن باید بر طبق وکالت نامه مدارکی را مورد احتیاج وکیل مهریه در فردیس است به او بدهد.

پس از تنظیم وکالت نامه وکیل باید ابتدا جدیدترین  مقررات مهریه را برای درخواست مهریه به کار بگیرد. نیاز است که وکیل مهریه ابتدا از طریق دایره ثبت اقدام کند. در دایره ثبت باید تمامی اموال مرد معرفی شود. اگر بعد از این که برای مرد ابلاغیه صادر شد؛ او همچنان از پرداخت مهریه امتناع کرد؛ وکیل باید به دادگاه رجوع کند.

برای استفاده از دادگاه، وکیل مهریه ابتدا یک دادخواست مطالبه مهریه تنظیم می‌کند و بر طبق قوانین و مدارکی که جمع آوری کرده است، آن را به دادگاه ارائه می‎‌‌دهد.

دریافت مهریه در فردیس با وکلای فروکیل

برای دریافت مهریه نیاز است که حتما وکیل حضور داشته باشد به این خاطر که تنها یک وکیل به قوانین مهریه مسلط است. اگر قصد دارید مهریه خود را در فردیس دریافت کنید حتما از وکیل مهریه فروکیل راهنمایی بخواهید. وکیل مهریه در فروکیل تجربه و تخصص در پرونده‌های مهریه را دارد به همین خاطر می‌تواند کمک زیادی به شما نمایید.

دریافت مهریه در فردیس با وکلای فروکیل

همچنین می‌توانید از مشاوره تلفنی رایگان وکیل مهریه در فروکیل بهره مند شوید.

سخن آخر

توصیه می‌شود برای دریافت مهریه از اهمیت وجود وکیل در تمامی مراحل مطالبه مهریه غافل نشوید. وکیلی که به صورت تخصصی فقط پرونده‌های مهریه را قبول می‌کند یعنی با تمامی قوانین مهریه آشنایی و بر آن‌ها تسلط دارد. او تمامی مدارک را جمع آوری می‌کند و می‌تواند به شما در مطالبه مهریه مشورت بدهد.

سوالات پایانی

برای دریافت مهریه نمی‌توان مستقیما از دادگاه اقدام کرد؟

خیر، با توجه به قانون جدید مهریه ابتدا باید از طریق دایره ثبت اقدام کرد که وکیل مهریه این کار را برای شما انجام می‌دهد.

کدام اموال مرد را می‌توان برای دریافت مهریه توقیف کرد؟

تمامی اموال مرد را می‌توان توقیف کرد به جز اموالی که برای زندگی او ضروری هستند.

4.9/5 - (60 امتیاز)

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید

وکیل طلاق در مارلیک و آشنایی با بهترین گروه وکلا در این منطقه

وکیل طلاق در واقع همان وکیلی است که به امور خانواده که یکی از زیر مجموعه‌های آن طلاق است می پردازد. طلاق خود به سه نوع طلاق از ناحیه زوج، طلاق از ناحیه زوجه ،طلاق توافقی تقسیم…

بازدید: 763 نفر
1402/06/22
خواندن این مقاله

وکیل کیفری در شهریار و علت اهمیت حضور آن

دعاوی قضایی به طور کلی به دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم می‌شوند. دعاوی کیفری دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به نوع مجازات آن‌ها، دفاع در اینگونه دعاوی از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد. بسیار پیش…

بازدید: 730 نفر
1402/06/27
خواندن این مقاله

طلاق توافقی در شهریار در کمترین زمان و با کمترین هزینه

طلاق توافقی در شهریار موضوعی است که زوجین زیادی درگیر آن بوده و با مراجعه به دادگاه های خانواده این شهرستان، خواستار اجرای طلاقی هستند که ناشی از توافق هر دو طرف عقد است و زن و…

بازدید: 791 نفر
1402/06/22
خواندن این مقاله

وکیل در مارلیک با تخصص در تمامی زمینه ها

بسیار پیش می‌آید که افراد در روابط مالی یا غیرمالی خویش با یکدیگر دچار مشکل و اختلاف شده و به دنبال کمک و راهنمایی از متخصص در این زمینه می‌گردند. شخصی که می‌تواند در این زمینه به…

بازدید: 824 نفر
1402/06/18
خواندن این مقاله

دفتر وکالت در مارلیک با بهترین و با سابقه ترین وکلا

اگر شما برای حل مشکلات و مسائل حقوقی و کیفری خود به دنبال یک دفتر وکالت در مارلیک هستید ، شما می‌توانید به گروه وکلای فروکیل مراجعه کنید که دفتر این گروه در فردیس قریشی شمالی نبش…

بازدید: 725 نفر
1402/06/27
خواندن این مقاله

وکیل خانواده در فردیس و آشنایی با گروه وکلای فروکیل

یکی از مهمترین بحث‌ها و پرونده‌های حقوقی، دعاوی مربوط به حوزه خانواده است. وکیل خانواده در فردیس یکی از وکلایی است که در این حیطه فعالیت می‌کند و بسیاری از پرونده‌های خانواده را زیر دست دارد. وکیل…

بازدید: 1812 نفر
1402/05/15
خواندن این مقاله

سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001202 09197969367 09426001201 09218529239