متشکل از بهترین وکلای تهران و البرز(کرج- فردیس - ملارد) و شهریار باتجربه بسیار بالا

وکیل چک در فردیس و آشنایی با مزایای مشاوره با آن

وکیل چک در فردیس
  • 24 مرداد 1402
  • بروزرسانی: ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
  • 7 دقیقه
  • بدون دیدگاه
  • نوشته شده توسط تیم تحریره فروکیل

چک یکی از اسنادی است که روزانه توسط افراد زیادی صادر می‌شود. مسائل حقوقی چک بسیار زیاد است و باعث به وجود آمدن برخی از مشکلات قانونی برای افرادی که آن را صادر می‌کنند شده است. وکیل چک در فردیس یکی از وکلایی است که به دنبال نقد کردن وجه چک برای موکلش است. او با راه‌های قانونی برگشت زدن چک آشنایی دارد. به دلیل اهمیت وظیفه وکیل چک در فردیس دراین مقاله بیشتر با وظایف او آشنا می‌شویم.

منظور از وکیل چک در فردیس چه کسی است؟

وقتی که صحبت از وکیل چک در فردیس می‌شود به این معناست که او فردی است که تحصیلات حقوقی دارد و وکالت می‌کند. معمولا این دسته از وکلا در دفتر وکالت در فردیس به بررسی معضلات چک می‌پردازند و قادراند درباره مشکلات چک به موکل مشاوره تخصصی بدهند.

وکلایی که دعاوی چک را مدیریت می‌کنند، خودشان پروانه وکالت دارند و درباره نحوه صدور چک و قانون چک اطلاعات زیادی دارند به این خاطر که آنها از بین تمامی موضوعات حقوقی تصمیم گرفته‌اند در زمینه چک فعالیت تخصصی داشته باشند.

قانون جدید چک و وکیل چک

همانطور که می‌دانید به دلیل وجود پرونده‌های زیاد حقوقی و کیفری در زمینه چک؛ قانون جدیدی تحت عنوان قانون چک‌های صیادی تصویب شده است. وکیل چک وظیفه دارد که تمامی مطالب این قانون را بداند و برای موکل درباره نحوه مطالبه وجه چک‌های صیادی توضیحات قانونی را ارائه کند. در واقع از وظیفه اصلی وکیلی که در زمینه چک فعالیت دارد این است که حتما به بررسی این قانون بپردازد و مطالب مهم و کلیدی را برای موکل به صورت ساده توضیح دهد.

مطابق قانون جدید، لازم است که برای مطالبه چک‌هایی که برگشت خورده‌اند حتما از طریق دایره ثبت اقدام شود. وکیلی که به صورت تخصصی در زمینه چک فعالیت می‌کند وظیفه دارد که تمامی این مراحل و موارد را برای موکل توضیح دهد. همچنین باید مشاوره‌های لازم درباره چک صیادی به موکل داده شود. تمامی این‌ها از وظیفه وکیل چک است.

وکیل چک برگشتی در فردیس کیست؟

اگر چک برگشت خورده است و فردی که چک در دست اوست از نحوه مطالبه وجه چک اطلاعی ندارد لازم است که از وکیل چک بخواهد که درباره نحوه مطالبه چک او را راهنمایی کند. وکیل باید چک برگشت خورده موکل را بررسی کند و با توجه به آن تشخیص دهد که چک دارای جنبه کیفری است یا حقوقی.

مزایایی که استفاده از وکیل چک دارد این است که او می‌تواند از چک برگشت خورده شکایت کیفری کند. معمولا شکایت کیفری از چک‌های برگشتی باعث می‌شود که روند رسیدگی به پرونده چک کوتاه‌تر باشد. به همین دلیل ما استفاده از یک وکیل چک در فردیس را پیشنهاد می‌کنیم، که یکی از وکلا فروکیل است که به شما می‌تواند مشاوره دقیق بدهد.

وکیل چک برگشتی در فردیس

مزایای استفاده از وکیل چک در فردیس چیست؟

شاید با توجه به مطالبی که بیان شد با بخشی از وظایف وکلای چک آشنا شده باشید. اگر بخواهیم مزایای استفاده از وکیل با تجربه چک را به صورت دسته بندی شده بیان کنیم لیست زیر به دست می‌آید:

  • اولین مزیت عدم اتلاف وقت است. همان طور که بیان شد؛ وکیلی که به صورت کاملا تخصصی در زمینه چک فعالیت دارد می‌تواند به سرعت تمامی مراحل مربوط به مطالبه وجه چک را طی کند و در نتیجه موکل که با این مراحل آشنایی ندارد، لازم نیست وقت خود را برای انجام مراحل طولانی‌تر اسراف کند.
  • وکیل بر تمامی قوانین جدید و قدیمی چک تسلط دارد بنابراین او می‌تواند با توجه به نفع موکل از این قوانین برای دریافت مبلغ چک استفاده کند.
  • با داشتن موکل نیازی نیست که خودتان شکوائیه و یا دادخواست مطالبه وجه چک را بنویسد بلکه وکیل از تمامی قوانین موجود برای مطالبه وجه چک استفاده می‌کند و یک شکوائیه قابل دفاع تنظیم می‌کند.

وکیل چک در فردیس برای محکوم علیه

منظور از محکوم علیه در فردیس شخصی است که چک صادر کرده است و حال چک او به دلیل مشکلاتی که دارد برگشت خورده است. وکیل چک نه تنها برای افرادی که با چک برگشتی مواجه‌اند مناسب است، بلکه افرادی که بنا به دلایلی در دسته محکوم علیه قرار می‌گیرد هم می‌توانند از وکیل چک استفاده کنند.

این دسته از افراد که با عنوان محکوم علیه در دادگاه شناخته می‌شوند اگر قادر به دفاع از خود نیستند بهتر است برای درخواست اعسار از پرداخت وجه چک، با وکیل مشورت کنند و یا از وکیل بخواهند که از او در دادگاه دفاع کنند.

مهمترین وظایف وکیل چک

علاوه بر مزایایی که برای وکیل چک گفته شده، وظایفی هم برای این دسته از وکلا وجود دارد که باعث می‌شود این وکلا با انجام هر چه بهتر این وظایف به وکلای حرفه‌ای تبدیل شوند.

  • مهمترین وظیفه وکیل چک، دفاع از موکل در تمامی دعاوی مربوط به چک است. او باید بتواند به صورت کاملا اصولی و با توجه به قوانین جدید چک، یک لایحه مناسب تنظیم کند و با توجه به لایحه‌ای که تنظیم شده است از موکل دفاع کند.
  • قبل از این که وکیل متخصص چک در دادگاه از موکلش دفاع کند باید بتواند یک شکوائیه و یا یک دادخواست مناسب بنویسد.
  • در پرونده‌هایی که وکیل در مقام دفاع از خواهان، اقدام می‌کند باید بتواند تمامی اموال خوانده را شناسایی کند و آن را به دایره ثبت و یا دادگاه معرفی کند تا دادگاه درخواست توقیف اموال او را بدهد.

چه زمانی وکیل باید از جانب موکل چک را برگشت بزند؟

از مهمترین علل و مواردی که باعث برگشت خوردن چک می‌شود عدم مطالبه وجه چک است. بنابراین در صورتی که چک در در نزد بانک با عدم کافی بودن موجودی حساب صاحب چک مواجه شود، وکیل باید اقدام به برگشت زدن چک کند.

  • باید یک گواهی از بانک دریافت کنید.
  • وجود اشتباه عمدی در مبلغ چک
  • عدم وجود مبلغ کافی در حساب
  • اشتباه در امضا و یا قلم خوردگی در چک

در تمامی این موارد وکیل چک حق دارد که ابتدا از صاحب چک بخواهد مبلغ را پرداخت کند و درصورتی که صاحب چک از پرداخت مبلغ خودداری کرد، وکیل چک باید اقدام به برگشت زدن کند. توجه داشته باشید حتی امکان شکایت از صاحب چک وجود دارد که وکیل متخصص چک می‌تواند اقدام به تنظیم شکوائیه کند.

وکیل چک در فروکیل

وکیل چک در فروکیل

اگر به دنبال یک وکیل چک معتبر و متخصص در فردیس می‌گردید و می‌خواهید تمامی مراحل مطالبه وجه چک را انجام دهد، ما به شما فروکیل را معرفی می‌کنیم. وکیل چک در فروکیل نه تنها به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند بلکه تجربه کافی در پرونده‌های چک دارد.

همچنین می‌توانید از مشاوره حقوقی رایگان فروکیل برای مشاوره در زمینه چک استفاده کنید تا بعدا با مشکلات حقوقی مواجه نشوید.

جمع بندی

وکیل چک در فردیس وکیلی است که به صورت تخصصی در زمینه چک فعالیت می‌کند. او تحصیلات حقوقی دارد و پروانه وکالت خود را دریافت کرده است. وکیل با تجربه چک از موکل در دعاوی چک دفاع می‌کند و بعد از بررسی شرایط صدور چک، به موکل توصیه شکایت کیفری و یا حقوقی می‌کند.

سوالات متداول

برای شکایت از چک برگشت خورده به چه مدارکی نیاز است؟

لاشه چک و گواهی عدم پرداخت چک از جمله مدارکی است که باید حتما در هنگام شکایت داشته باشید.

آیا امکان دریافت وجه چک از ورثه وجود دارد؟

بله، چک به عنوان یک دین محسوب می‌شود و این وظیفه وکیل چک در فردیس است که وجه چک را از ورثه مطالبه کند.

4.9/5 - (63 امتیاز)

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید

وکیل مطالبه وجه در فردیس و آشنایی با اقدامات آن

ابتدای کار در این مقاله باید بررسی کنیم که اصلاً مطالبه وجه چیست؟ و بعد بررسی کنیم که وکیلی که دعوای مطالبه وجه را مطرح می‌کند چه وکیلی است. وکیل مطالبه وجه در فردیس کیست؟ وکیل مطالبه…

بازدید: 550 نفر
1402/09/19
خواندن این مقاله

بهترین وکیل تصادفات رانندگی در کرج، فردیس و تهران

بسیاری افراد زمانی که دچار تصادفات رانندگی میشوند حالت سردرگمی پیدا کرده و نمیدانند چه باید کرد یا به چه مرجعی مراجعه کنند و حتی اینکه شاید وقت برای مراجعه و دوند گی به دادگاه و بیمه…

بازدید: 269 نفر
1403/01/30
خواندن این مقاله

مشاوره حقوقی در فردیس به صورت رایگان

قبل از انجام هر کار حقوقی، دریافت مشاوره حقوقی بسیار اهمیت دارد. یکی از مهمترین توصیه ما این است که اگر قصد دارید در فردیس کارهای حقوقی خود را با موفقیت جلو ببرید از مشاوره حقوقی در…

بازدید: 2922 نفر
1402/05/15
خواندن این مقاله

وکیل کلاهبرداری و معرفی بهترین آن در فردیس و کرج

گروه کلای فروکیل در قالب این مقاله سعی دارد به شما مطالعه کننده محترم اطلاعاتی در مورد وکیل کلاهبرداری و مجازات آن و وصف کیفری آن و اینکه چه رفتارهای کلاهبرداری محسوب می‌شود و اینکه برای کلاهبرداری…

بازدید: 458 نفر
1402/11/04
خواندن این مقاله

وکیل لایحه نویسی با کمترین حق الوکاله در فروکیل

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی در توضیح این نکته دارد که وکیل لایحه نویسی چه کمکی می تواند به شما بکند لایحه چیست؟ و چه کاربردی در دعاوی دارد؟ ویژگی های یک لایحه خوب…

بازدید: 365 نفر
1402/12/12
خواندن این مقاله

وکیل ثبت احوال و معرفی بهترین وکیل و متخصص در این زمینه

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی در پاسخگویی به سوالات افرادی دارد که به دنبال تغییر اسم یا تغییر فامیلی خود یا حتی تغییر سن در شناسنامه خود هستند. به صورت کلی هر تغییراتی که…

بازدید: 280 نفر
1403/01/20
خواندن این مقاله

سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان 09426001202 09197969367 09426001201 09218529239