متشکل از بهترین وکلای تهران و البرز(کرج- فردیس - ملارد) و شهریار باتجربه بسیار بالا

فرجام خواهی طلاق به چه صورت می باشد؟

فرجام خواهی طلاق
  • 17 اسفند 1402
  • 6 دقیقه
  • بدون دیدگاه
  • نوشته شده توسط تیم تحریریه فروکیل

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی در توضیح نکته دارد که طلاق چه مراحلی دارد؟ فرجام خواهی طلاق به چه منظور است؟ برای طلاق چه وکیلی می تواند ما را یاری کند؟ مدارک و شرایط لازم برای طلاق چیست؟

طلاق چیست؟

طلاق در فقه یکی از حقوق مرد محسوب می شود اما طبق قوانین فعلی زن هم می تواند از دادگاه تقاضای حکم طلاق کند و یا می توانند باهم برای طلاق توافق کنند . زن و شوهر باید برای تحقق طلاق از هر نوعی تشریفاتی را طی کنند و تصمیم این که آن ها می توانند از هم جدا شوند یا نه با دادگاه است . طلاق به انواع و اقسامی تقسیم می شود که هر کدام از آن ها شرایط خاصی دارند.

انواع طلاق

انواع طلاق بر اساس امکان رجوع دو دسته هستند، طلاق رجعی و طلاق بائن. همچنین بر اساس درخواست کننده طلاق، انواع طلاق به سه نوع طلاق از طرف مرد، طلاق از طرف زن و طلاق توافقی تقسیم میشوند.

  • طلاق از طرف مرد

طلاق به عنوان یکی از حقوق مرد شناخته میشود، اما امروزه با گذشت زمان قوانین و مقررات تغییر پیدا کردهاند. در صورتی که مرد قصد جدایی از همسرش را داشته باشد، باید مراحلی را طی کند. اولین کاری که مرد برای درخواست طلاق از همسرش باید انجام دهد، ارائه گواهی عدم امکان سازش است و دومین مرحله اثبات عدم امکان ادامه زندگی مشترک برای او در دادگاه است.

اگر طلاق از طرف مرد باشد، مدت زمانی به عنوان فرصت پشیمانی او در نظر گرفته میشود. یعنی یک فرصت پشیمانی به او داده میشود که اگر قصد بازگشت به زندگی مشترک را داشت، نظر خود را تغییر دهد. دیگر قانونی که در این باره وجود دارد این است که تا پایان مدت عده، حق رجوع وجود دارد. یعنی بدون این که نیاز به عقد مجدد باشد، زوجین میتوانند دوباره به زندگی مشترک خود بازگردند

  • طلاق از طرف زن

زن هم همانند مرد میتواند درخواست طلاق کند. در صورتی که زن درخواست طلاق کند و حق طلاق داشته باشد، جدایی با داشتن حق طلاق مطرح میشود که یکی از انواع طلاق از طرف زن است. حق طلاق یعنی، مرد به همسر خود وکالت داده باشد که میتواند از او طلاق بگیرد. البته حق طلاق به این معنا نیست که تحت هر شرایط و دلیلی، زن میتواند طلاق بگیرد.

زن تحت شرایطی میتواند از دادگاه درخواست طلاق را مطالبه کند. این شرایط زمانی قابل قبول است که مرد نفقه زن را نپردازد یا اینکه بیشتر پس از ۴ سال غایب باشد و دچار موارد عسر و حرج  شود یا اینکه وضعیتی به وجود آمده باشد که امکان ادامه زندگی مناسب وجود نداشته باشد و تحمل آن بسیار دشوار باشد.

۳.علاوه بر اینکه طلاق ممکن است از طرف زن یا از طرف مرد باشد. طلاق ممکن است به درخواست هر دو طرف باشد. طلاق توافقی یکی انواع طلاق بر اساس درخواست کننده است. گاهی اوقات طرفین به این توافق میرسند که باید به زندگی مشترک خود پایان دهند که در مورد آن نیز حتماً باید تشریفاتی طی شود.

مراحل طلاق های یک طرفه

  • ثبت نام در سامانه طلاق
  • رفتن به جلسات مشاوره قبل از طلاق
  • گرفتن گواهی عدم انصراف از طلاق
  • ثبت دادخواست طلاق در دفتر خدمات الکترونیک قضایی
  • رسیدگی به پرونده طلاق در دادگاه خانواده
  • صدور رأی طلاق یا گواهی عدم امکان سازش

مراحل طلاق های یک طرفه

مراحل طلاق توافقی

  • توافق طرفین بر سر مسائل مالی و غیر مالی با طرح دعوای طلاق
  • ارائه توافق نامه طلاق توافقی که توسط زوجین تنظیم شده و به دادگاه ارسال میشود
  • ثبت نام در سامانه تصمیم برای اخذ طلاق
  • رفتن به جلسات مشاوره قبل از طلاق
  • درخواست طلاق به یکی از شعب دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
  • دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق از سوی مرکز مشاورهای که زوجین برای مشاوره به آن مراجعه کردهاند
  • طرح دادخواست توسط زوجین یا وکیل آنها همراه با گواهی عدم انصراف از طلاق
  • رسیدگی در دادگاه و اعلام نتیجه

فرجام خواهی طلاق چیست؟

دعاوی طلاق در دادگاه بدوی بررسی میشود و در نهایت هر رای صادر شود قابل تجدید نظرخواهی خواهد بود و بعد از دادگاه تجدید نظر رای صادر شده قابلیت فرجامخواهی خواهد داشت. یعنی به صورت کلی میتوان سه مرحله دادگاه برای طلاق در نظر گرفت.

بهترین وکیل طلاق در فردیس

اگر تصمیم به جدایی دارید و برای موضوع به دنبال بهترین وکیل طلاق در فردیس هستید ما به شما گروه وکلای فروکیل را معرفی میکنیم که با استفاده از وکلای متخصص در هر زمینهای اعم از ملکی خانواده کیفری اداره کار و غیر شماره دهه همیاری کرده و شما مشورت داده یا وکالت شما را برای انجام تمام مراحل طلاق از ابتدا تا فرجامخواهی طلاق که مرحله انتهایی آن است یاری خواهند کرد.

بهترین وکیل خانم برای طلاق

این امکان را برای موکلینی که میخواهند وکیل شان وکیل خانم در فردیس باشد نیز فراهم کرده است.

برای ارتباط با وکیل طلاق خانم شما میتوانید با شماره ۰۹۱۹۷۹۶۹۳۶۷ ارتباط بگیرید.

وکیل آنلاین برای طلاق

اگر دچار چالشی در زمینه خانواده شدید و احتیاج داشتید به صورت فوری و بدون فوت وقت و رفت و آمد به صورت آنلاین با وکیل طلاق مشورت نمایید یا وکالت در دعاوی خود را به وی بسپارید گروه وکلای فروکیل شما را در این امر یاری خواهند کرد .

وکیل آنلاین برای طلاق

وکیل برای طلاق به صورت اقساطی

گروه وکلای فرووکیل این امکان را برای موکلین خود فراهم می‌کند که به صورت اقساطی حق الوکاله وکیل را بپردازند . تا اگر تصمیم به طلاق گرفتند نگران هزینه و حق‌الوکاله ی  آن  نباشند. برای ارتباط با گروه وکلای فروکیل شما می‌توانید به صورت حضوری به آدرس مادر فردیس قریشی شمالی نبش خیابان بیست و نهم برج آوین سنتر طبقه ۵ واحد ۵۰۲ مراجعه حضوری نمایید یا برای ارتباط تلفنی می‌توانید با شماره ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲/۰۹۱۹۷۹۶۹۳۶۷ ارتباط تلفنی بگیرید.

 

خلاصه مطلب: طلاق در حقوق ایران انواع متفاوتی دارد

که در مقالات مختلفی در فروکیل بررسی کردیم. طلاق یک طرفه سه مرحله دادگاه بدوی تجدید نظر و فرجام‌خواهی خواهد داشت که در این مقاله بررسی شد. اگر برای طلاق احتیاج به مشاوره و مشورت با وکیل متخصص گروه وکلای فروکیل این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد. برای ارتباط با گروه وکلای فروکیل می‌توانید با شماره ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲/۰۹۱۹۷۹۶۹۳۶۷ ارتباط بگیرید .

5/5 - (4 امتیاز)

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید

مشاوره حقوقی تلفنی کیفری و آشنایی با فواید آن

حقوق کیفری ،حقوق جزایی، حقوق جزا یا حقوق جنایی در واقع شاخهای از حقوق عمومی است که برسی میکند که دولت چه حمایتهایی از حقوق افراد جامعه میکند. اساساً قوانین جزایی ایجاد کننده حقوقی برای افراد جامعه…

بازدید: 928 نفر
1402/08/21
خواندن این مقاله

خسارت تاخیر تادیه چیست و چگونه محاسبه می شود

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی در توضیح این نکته دارد که خسارت تاخیر تادیه چیست این خسارت چه زمانی تعلق می‌گیرد و چگونه محاسبه می‌شود ممکن است برای بسیاری افراد چه در زمینه حقوق…

بازدید: 540 نفر
1403/02/20
خواندن این مقاله

شکایت کیفری چیست و از چه طریقی این شکایت اتفاق می‌افتد؟

گروه وکلای فروکیل در قالب مقاله سعی در توضیع این نکته به  شما مطالعه کننده محترم دارد که شکایت کیفری چیست؟ و از چه طریقی این شکایت اتفاق می‌افتد مراحل آن چیست؟ آثار این شکایت چیست ؟و…

بازدید: 144 نفر
1403/06/08
خواندن این مقاله

وکیل متخصص حقوقی/ وکلای متخصص پیگیری شکواییه های دادگستری

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی در توضیح نکته دارد برای افرادی که به دنبال وکیل متخصص هستند که وکیل متخصص چه وکیلی از تخصص او شامل چه مواردی میشود چنین وکیلی را از کجا…

بازدید: 577 نفر
1403/02/05
خواندن این مقاله

دادخواست حقوقی به چه معناست و آشنایی با انواع آن

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی در توضیح نکته دارد که دادخواست حقوقی چیست؟ تفاوت دادخواست حقوقی  با شکایت کیفری چیست آثار این دادخواست چیست و چه دعاوی را شامل می‌شود برای کسب اطلاعات در…

بازدید: 83 نفر
1403/07/02
خواندن این مقاله

قانون جدید مهریه و بررسی شرایط مختلف آن

مهریه مبحثی است که ذهن اکثر مردم را به ویژه آقایان را درگیر میکند بحث مهریه در همه خانواده ها وجود دارد و همه افراد حداقل برای یک بار هم که شده دعوایی در خصوص مهریه را…

بازدید: 804 نفر
1402/10/15
خواندن این مقاله

سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی(۲۰ خط ویژه) 09218529239 09426001202 09426001201