متشکل از بهترین وکلای تهران و البرز(کرج- فردیس - ملارد) و شهریار باتجربه بسیار بالا

وکیل خانواده در فردیس و آشنایی با گروه وکلای فروکیل

وکیل خانواده در فردیس
  • 15 مرداد 1402
  • بروزرسانی: ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
  • 6 دقیقه
  • بدون دیدگاه
  • نوشته شده توسط تیم تحریره فروکیل

یکی از مهمترین بحث‌ها و پرونده‌های حقوقی، دعاوی مربوط به حوزه خانواده است. وکیل خانواده در فردیس یکی از وکلایی است که در این حیطه فعالیت می‌کند و بسیاری از پرونده‌های خانواده را زیر دست دارد. وکیل خانواده در فردیس باید بتواند حقوق و قوانین مربوط به خانوده را به درستی بشناسد. به دلیل اهمتی که این موضوع دارد ما به بررسی وظایف وعملکرد وکیل خانواده می‌پردازیم.

منظور وکیل خانواده کیست؟

برخی از افراد برای این که در دعاوی مربوط به خانواده بتوانند بهتر عمل کنند از وکیل خانواده کمک می‌گیرند. این دسته از وکلا به افرادی که با حقوق خانواده و قوانین و مقررات مربوط به آن آشنایی ندارد مشاوره حقوقی می‌دهند و آنها را در تمامی مراحل مربوط به دعاوی خانواده همراهی می‌کنند.

وکیل خانواده از این نظر که می‌تواند در تمامی شعبات دادگاه خانوداه فردیس بدون حضور موکلش حضور پیدا کند؛ برای آن دسته از افرادی که وقت کافی برای رفت و آمد به دادگاه را ندارند؛ توصیه می‌شود. افرادی که به عنوان وکیل خانواده فعالیت می‌کنند نه تنها در زمینه خانواده وکالت انجام می‌دهند بلکه به آنها مشاوره حقوقی رایگان هم می‌دهد. در ادامه با بیشتر دعاوی خانواده آشنا می‌شویم.

منظور از دعاوی خانواده چیست؟

این دسته از دعاوی همان طور که از نام آنها بر می‌آید مربوط به حوزه خانواده است. برای مثال دعاوی مربوط به طلاق یکی از دعاوی است که نیاز دارد حتما توسط وکیل خانواده در فردیس انجام شود به این خاطر که مراحل آن به شدت طولانی است به خصوص در رابطه با طلاقی که از طرف زن انجام می‌شود.

دعاوی مربوط به مهریه و نفقه انواع دیگری از دعاوی است که مربوط به خانواده است. اگر قصد مطالبه مهریه را دارید باید در چند مرحله دعوای خود را انجام بدهید و اگر این مراحل نتیجه نداد باید در دادگاه دعوای دیگری تحت عنوان مهریه  با وکیل مهریه در فردیس مطرح کنید. به دلیل طولانی بودن این مراحل معمولا از وکیل خانواده که به تمامی این مراحل آشنایی دارد؛ استفاده می‌شود.

دعاوی مربوط به نفقه نیز موضوع دیگری است که تحت صلاحیت وکیل خانواده است. معمولا این دسته از دعاوی نیاز به اثبات از طرف زن دارند به همین دلیل  گاهی شرایط و اوضاع سخت می‌شود و امکان اثبات آنها برای زن وجود ندارد. وکیل می‌تواند تمامی مدارک را تهیه کند و آنها را به دادگاه ارائه دهد.

کدام دعاوی تحت صلاحیت وکیل خانواده در فردیس است؟

همان طور که بیان شد تمامی دعاوی که مربوط به خانواده باشد تحت اختیارات این دسته از وکلاست اما اگر بخواهیم به صورت طبقه بندی شده بیان کنیم می‌توانیم لیستی مانند لیست زیر تهیه کنیم:

  • موارد مربوط به طلاق: همان گونه که می‌دانید طلاق به شکل‌های متفاوتی انجام می‌شود. گاهی اوقات انجام طلاق بسیار طولانی است و حتی ممکن است یک سال هم ادامه پیدا کند. به همین دلیل طرفین یا یکی از طرف‌ها تصمیم می‌گیرند برای انجام تمامی این مراحل از وکیل استفاده کنند.
  • دعاوی مربوط به نفقه و مهریه و تمامی حقوق مالی زن مانند اجرت‌المثل ایام زوجیت. این دسته از دعاوی توسط زن و در هنگامی که شوهر از دادن حقوق مالی او امتناع کند؛ مطرح می‌شود. در این مواقع زن تصمیم می‌گیرد با کمک یک وکیل خانواده در فردیس تمامی حقوق مالی خود را از مرد بگیرد.
  • حضانت فرزندان: معمولا حضانت فرزند با پدر است اما در صورتی که مادر بخواهد حضانت فرزندانش را بگیرد نیاز است که ابتدا با ثابت کند که مرد توانایی نگهداری از کودکان را ندارد. داشتن یک وکیل مناسب می‌تواند کمک کند که تمامی مراحل مربوط به دعوای حضانت را انجام دهید.
  • موارد مربوط به نامزدی و بهم خوردن نامزدی و پس گرفتن هدایای نامزدی. این مورد از مواردی است که عموم مردم در جامعه گمان می‌کنند که دیگر نمی‌شود هدایای نامزدی را پس گرفته درحالی که اشتباه است. می‌توانید برای مشاوره و راهنمایی بیشتر با وکیل خانواده تماس بگیرید.
  • در مواردی که مرد قصد دارد از دادگاه حکم تمکین همسرش را دریافت کند اما نمی‌داند که چطور باید این کار را انجام دهد.

سایر نکات مربوط به وکیل خانواده در فردیس

برای این که بتوانید در تمامی دعاوی خانواده از تمامی قوانین و مقررات مربوط به خانواده آگاه باشید بهتر است که حتما از وکیل خانواده استفاده کنید:

  • اولا که تمامی شیوه‌های مربوط به آیین دادرسی را همه افراد نمی‌دانند و وکلایی که در این زمینه فعالیت دارند توانایی و تسلط بیشتری بر این امور دارند.
  • برای جلوگیری از صرف زمان و هزینه اضافی، استفاده از وکیل خانواده برای طرح مسائل خانواده بهتر است.
  • حتی اگر قصد ندارید که به وارد دعوای حقوقی شوید، بهتر است از مشورت یک وکیل خانواده استفاده کنید به این خاطر که این وکلا شما را راهنمایی می‌کند و حتی اگر ببیند که مشکل حقوقی ندارید برای راهنمایی بیشتر شما را به مشاوره خانواده ارجاع می‌دهد.

وکیل خانواده با گروه فروکیل

استفاده از وکیل در تمامی زمینه‌های مربوط به دعاوی خانواده مزیت‌هایی برای هر دو طرف دارد. برای مثال تسریع در فرایند مراحل دعوا، یا مشاوره به زوجین و ارجاع آنها به مشاوره خانواده یکی از دها ها مزیت استفاده از وکیل طلاق در فردیس است.

معمولا وکلای خانواده علم و دانش بیشتری در خصوص فرایند رسیدگی دارد و به همین دلیل قضات هم استفاده از وکلای خانواده در فردیس را توصیه می‌کند. گروه فروکیل متشکل از یکی بهترین وکلای خانواده است و به شما می‌تواند هم راهنمایی و هم مشاوره رایگان تلفنی بدهد. می‌توانید برای مشاوره بیشتر تماس بگیرید.

وکیل خانواده با گروه فروکیل

سخن آخر

بهترین وکلای خانواده در زمینه تمامی مسائل خانواده تبحر و تخصص دارند و می‌توانند به شما تمامی توصیه‌های لازم برای پیگیری یک دعوای حقوقی را داشته باشد. این دسته از وکلا همانند دیگر وکلا تحصیلات حقوقی دارند و قادر‌اند به تمامی مسائل مربوط به خانواده رسیدگی کنند. معمولا نحوه طرح دعوا و سایر موارد مربوط به آیین دادرسی، برای افراد عادی سخت است به همین دلیل استفاده از وکیل خانواده راهگشا است.

سوالات پایانی

انجام طلاق توافقی در فردیس توسط وکیل خانواده چقدر زمان می‌برد؟

از آنجایی که وکیل بدون هیچ گونه اتلاف وقت تمامی مراحل را به صورت پشت سرم هم پیش می‌برد، این طلاق در کوتاه‌ترین مدت انجام می‌شود.

آیا دعاوی مربوط به فسخ نکاح در صلاحیت وکیل خانواده است؟

بله، موارد فسخ نکاح جزو مواردی است که باید حتما طبق قانون خانواده اثبات شود، به همین دلیل این دسته از دعاوی توسط وکیلی امور خانواده هم انجام می‌شود.

4.9/5 - (118 امتیاز)

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید

آشنایی با مراحل طلاق توافقی از ۰ تا ۱۰۰ آن

گروه وکلای فروکیل در قالب این مقاله سعی دارد به شما مطالعه کننده محترم مراحل طلاق توافقی را توضیح و اطلاعات شما را در مورد این موارد و خود طلاق توافقی تکمیل کند.   طلاق توافقی چیست؟…

بازدید: 986 نفر
1402/09/19
خواندن این مقاله

وکیل ارث در فردیس و معرفی گروه وکلای فروکیل

همه ما در طول زندگی برایمان اتفاقات مختلفی ممکن است رخ دهد که جهت حل و فصل آن‌ها نیازمند کمک و اخذ مشاوره از شخص متخصص و آگاه آن می‌باشیم. مرگ و میر و اختلافات و چالش‌های…

بازدید: 577 نفر
1402/06/22
خواندن این مقاله

بهترین وکیل طلاق کرج با حق وکاله اقساطی

گروه وکلای فروکیل با در نظر گرفتن نیاز موکلین خود و با توجه به سوالاتی که ذهن موکلین را مشغول میکند مقالاتی را برای شما ارائه میدهد مقاله ذیل در این جهت است که به شما موکل…

بازدید: 105 نفر
1403/01/15
خواندن این مقاله

طلاق توافقی در فردیس با کمترین زمان و کمترین هزینه در سال ۱۴۰۳

امروزه طلاق توافقی يكي از بهترين و رايج‌ترين و سريع‌ترين راه‌هايجدايي بين زوجين می‌باشد. در اين نوع طلاق زوجين به دلیل عدم سازش و با تفاهم تصمیم‌ می‌‌گیرند به زندگی مشترکشان پایان بدهند. در اين نوع طلاق،…

بازدید: 1210 نفر
1402/05/02
خواندن این مقاله

طلاق توافقی در ملارد بررسی مراحل شرایط و زمان آن

درخواست طلاق عموماً یا از طرف زن و یا از طرف شوهر اتفاق می‌افتد اما در این میان، نوع دیگری از طلاق نیز وجود دارد که با رضایت و درخواست هر دو طرف یعنی هم زن و…

بازدید: 584 نفر
1402/06/22
خواندن این مقاله

انحصار وراثت در فردیس و مراحل مختلف آن

شاید تاکنون درگیر پرونده‌های گوناگون قضایی شده یا شاهد اینگونه دعاوی از سوی سایر افراد بوده‌اید. به هر حال با این تفاسیر قطعا می‌دانید که طرح دعاوی گوناگون و پیگیری روند آن و از آن مهم‌تر دفاع…

بازدید: 513 نفر
1402/07/07
خواندن این مقاله

سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی رایگان مشاوره تلفنی رایگان - 09426001202 مشاوره تلفنی رایگان - 09197969367 مشاوره تلفنی رایگان - 09376848721