متشکل از بهترین وکلای تهران و البرز(کرج- فردیس - ملارد) و شهریار باتجربه بسیار بالا

وکیل شکایت از همسایه مزاحم و آشنایی با روند آن

وکیل شکایت از همسایه مزاحم
  • 30 خرداد 1403
  • 11 دقیقه
  • بدون دیدگاه
  • نوشته شده توسط تیم تحریریه فروکیل

امروزه اکثریت مردم جامعه ساکن آپارتمان‌ها هستند و در مواجهه با همسایگان خود ممکن است دچار چالش‌ها و تنش‌هایی بشوند. گروه وکلای فروکیل در ضمن این مقاله سعی در توزیع و تعریف این دارد که اگر ساکنان آپارتمان بودیم و با همسایگان خود دچار چالش و تنش شدیم راهکار حل مشکل به صورت قانونی چیست ؟ برای دریافت پاسخ سوالات تان و نحوه رفتار با همسایه‌ ها و در صورت مشکل ارتباط با وکیل شکایت از همسایه مزاحم می ‌توانید مقاله زیر را با دقت مطالعه کرده و پاسخ سوالات تان را دریافت نمایید.

وکیل شکایت از همسایه مزاحم کیست؟

امروزه آپارتمان نشینی جزء ثابت زندگی اکثر شهروندان به ویژه در شهرهای بزرگ و پر جمعیت محسوب می شود . این موضوع ، گاهی سبب ایجاد آزار و اذیت هایی برای اهالی و ساکنین یک مجتمع مسکونی می شود ؛ امری که بیش از پیش ، توجه به نهادینه شدن فرهنگ آپارتمان نشینی و قانونمندی میان ساکنان و اهالی آپارتمان ها را یادآور می شود . با این وجود ، در مواردی که آزار و اذیت هایی توسط اهالی ساختمان ایجاد شود ، روش ها و راه هایی برای شکایت از آن پیش بینی شده است .

وکیل شکایت از همسایه مزاحم در واقع وکیل پایه یک دادگستری می‌باشد که در این امر به شما راهنمایی لازم را خواهد داد و راهکارهای شکایت از همسایه مزاحم  به شما مشاوره می‌دهد یا وکالت شما را در این دعاوی پذیرا می‌شود.

در چه صورت شکایت به وسیله وکیل شکایت از همسایه مزاحم امکان‌پذیر است؟

  • ریختن آشغال در ساختمان.
  • رها کردن حیوانات در ساختمان.
  • اهمیت ندادن به اصول بهداشتی در مشاعات ساختمان یا مجتمع مسکونی.
  • ایجاد خسارات کوچک یا بزرگ به ساختمان.
  • ایجاد هرگونه آلودگی صوتی اعم از بلند کردن صدای آهنگ، داد و بیداد و …
  • عدم پرداخت قبوض و شارژ آپارتمان جز مواردی است که شما لازم نیست اقدام به همکاری با وکیل شکایت از همسایه مزاحم خود کنید.
  • اشغال کردن پارکینگ.
  • رفت و آمد افراد خلافکار به داخل ساختمان.
  • هرگونه توهین به اعضای ساختمان.
  • تهمت زدن به شما توسط همسایگان.
  • و هرگونه عملی که سبب به خطر افتادن امنیت جانی، مالی و آرامش روانی شما در ساختمان شود.

مجازات همسایه مزاحم چیست؟

اگر مزاحمت همسایه ثابت شود، از ۱ ماه تا ۱ سال به حبس حکم داده می‌ شود. در موارد دیگر اگر فرد به حبس محکوم نشود، ملزم به رفع مزاحمت و پرداخت جرائم نقدی خواهد شد.

اگر مزاحمت همسایه تکرار پیدا کند و اقدامات قبلی محکوم علیه را رعایت نکند، علاوه بر رفع مزاحمت با تکرار شکایت، او به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم می‌شود. حضور وکیل شکایت از همسایه مزاحم در کنار شما قطعا میتواند کمک شایانی به شما برای محکوم کردن همسایه مزاحمتان به مجازات های گفته شده بشود .

تاثیر وکیل شکایت از همسایه مزاحم در پرونده

اگر دچار چالشی در زمینه همسایه ی مزاحم به هر طریقی شدید و احتیاج به طرح دعوا در محاکم داشتید بهتر است ک از همان ابتدای امر پرونده خود را به یک وکیل متخصص در این زمینه بسپارید تا با اشتباهات خود روند پرونده خود را دشوار ننمایید برای این امر ما به شما گروه وکلای فروکیل واقع در فردیس کرج را معرفی میکنیم که از متخصصین در زمینه های مختلف حقوقی، کیفری ،ملکی،  خانواده و … استفاده میکند .

نحوه شکایت از همسایه مزاحم چگونه است؟

  • پیش از هرگونه اقدامی، ابتدا خیلی دوستانه موضوع را مطرح کنید و سعی کنید او را آگاه بسازید.
  • در صورتی که همسایه شما به تذکرتان اهمیتی ندارد؛ به یکی از دفاتر خدمات قضایی الکترونیکی بروید و یک متن اظهارنامه آماده کنید.
  • در مرحله  بعد باید صورت جلسه خود را آماده کنید. برای اینکار با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.
  • و بعد از آن استشهاد نامه ایتنظیم کنید که همسایگان  شما نیز مزاحمت ها را تایید کنند

در نهایت با مدارک شناسایی خود را بردارید و به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بروید و طرح دعوا کنید.

نحوه شکایت از همسایه مزاحم چگونه است؟

شکایت شما ابتدا به شورای حل اختلاف میرود و تلاش میشود تا مشکل بین اعضای ساختمان برطرف شود. اما اگر مشکل حل نشد، پرونده شما به دادسرا خواهد رفت و مجازات کیفری در انتظار فرد مزاحم خواهد بود.

برای مشاوره بیشتر و در یافت اطلاعات بیشتر در این خصوص میتوانید با هریک از شماره های ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲/۰۹۱۹۷۹۶۹۳۶۷ ارتباط تلفنی گرفته و به صورت جامع تر از وکیل تلفنی استفاده نمایید .

هزینه وکیل شکایت از همسایه مزاحم چقدر است؟

اگر از طریق وکیل شکایت از همسایه مزاحم در بخواهیم استفاده کنیم  در رابطه با دادخواست شکایت از همسایه، در صورتی که شکایت از اذیت همسایه طبقه بالا از طریق جلسه با مدیر ساختمان و حضور سایر اعضا موثر واقع نشد این بار باید با توسل به ابزارهای حقوقی و قانونی اقدام به شکایت از آزار و اذیت ها کرد.

می توان از ابزاری حقوقی و قانونی تحت عنوان اظهارنامه استفاده کرد که در مطالبه حقوق قانونی قبل از اقامه دعوا در مراجع قضایی و دادگاه ها یا طرح شکایت مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد ارسال اظهارنامه برای شکایت از اذیت های همسایه طبقه بالایی آن است که به صورت رسمی و قانونی به آن شخص اخطار داده می شود که حقوق سایرین را رعایت کند آزار و اذیت و سر و صداهای احتمالی را کاهش دهد نگهداری سگ یا حیوانات خانگی پر سر و صدا در واحد خود را مدیریت نموده شارژ و هزینه ساختمان را بپردازد و احیانا دعوا و سر و صدا و مزاحمت خود در ساختمان را پایان بدهد و در غیر این صورت از وی شکایت خواهید کرد و یا دعوای مزاحمت علیه وی اقامه میکند.

شکایت از اذیت همسایه طبقه بالا از طریق ارسال اظهارنامه به این صورت است که ابتدا وکیل اظهارنامه حقوقی تنظیم می کند و در آن به طرفیت همسایه طبقه بالایی که مزاحمت ایجاد کرده است منجر به آزار و اذیت برای وی و احیانا سایر اعضای آپارتمان شده بنابراین از وی درخواست می شود که مزاحمت ها و آزار و اذیت های خود را پایان داده ؛ در غیر این صورت مجبور به شکایت از وی در مراجع قانونی و کیفری خواهید شد.

لازم به ذکر است برای تاثیر گذاری بیشتر ارسال اظهارنامه می توانید استشهادیه ای از سایر اعضای مجتمع نیز تهیه کرده و اگر آزار و اذیت های فرد خاطی به ساکنین سایر واحدها نیز تسری پیدا کرده از آنها بخواهید ذیل استشهادیه را امضا کنند و پس از ضمیمه کردن این استشهادیه به اظهارنامه قضایی آن را برای فرد خاطی ارسال کنید.

ارسال اظهارنامه قضایی نمونه دادخواست و شکایت از همسایه به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه ثنا انجام میگردد.

برای اینکه این شکایت تاثیر گذار تر باشد شما می توانید از طریق وکیل شکایت از همسایه مزاحم اقدام کرده و با کمترین هزینه این کار را به متخصصین ما در فروکیل بسپارید . برای ارتباط با گروه وکلای فروکیل شما می توانید با هر یک از شماره های ۰۹۱۹۷۹۶۹۳۶۷/۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲ ارتباط تلفنی گرفته و مشاوره بیشتر دریافت نمایید

هزینه وکیل شکایت از همسایه مزاحم چقدر است؟

گروه وکلای فروکیل با در نظر گرفتن توان مالی موکلین خود با کمترین هزینه این اقدام را برای شما ب عمل می اوردند و ابتدا با مشاوره تلفنی رایگان مشوررت گرفته و بعد به صورت حضوری میتوانید به دفتر ما واقع در فردیس مراجعه کرده و وکالت دعوای خود را به وکیل پایه یک دادگستری  که متخصص در این امور میباشد بسپارید . درضمن گروه وکلای فروکیل ب منظور خدمت رسانی بهتر به موکلین خود و ایجاد اطمینان از عملکرد خود به صورت اقساطی حق الوکاله ی تعیین شده را  دریافت خواهد کرد .

وکیل شکایت از همسایه مزاحم و پر سر و صدا

اینکه در قانون حقی برای مالک یک مال وجود دارد که می تواند هرگونه تصرفی در اموال خود بکند اما این تصرفات مالک نباید باعث نقض حقوق سایرین شود و آن ها را آزار دهد. چرا که مطابق اصل ۴۰ قانون اساسی، کسی نمی تواند اعمال حق خودش را وسیله ضرر رساندن به دیگری قرار دهد و برای اجرای حق خودش به دیگران آسیب بزند یا حقوق آن ها را پایمال کند طبق قانون کشورمان نیز  هر مالکی نسبت به مایملک خود حق همه گونه تصرف و انتفاع دارد مگر در مواردی که قانون استثناء کرده باشد.

شما عزیزان می توانید برای شکایت از سروصدای همسایه و کسب اطلاعات در رابطه با نحوه شکایت از مزاحمت های  همسایه و ارتباط با وکیل شکایت از همسایه مزاحم همین حالا با شماره تلفن ما ۰۹۴۲۶۰۰۱۲۰۲/۰۹۱۹۷۹۶۹۳۶۷تماس بگیرید تا مشاوران ما اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

شکایت از همسایه مزاحم بابت عدم پرداخت شارژ ساختمان

در برخی موارد مشاهده می‌ شود که همسایه یا همسایگانی، شارژ ساختمان را پرداخت نکرده و هزینه‌ های مشاع ساختمان را تقبل نمی ‌کنند. چنانچه در هیچ صورتی اعم از صحبت دوستانه، تذکر مدیر ساختمان، اعمال فشار از سوی صاحبخانه و تذکر رسمی هیات مدیره پس از برگزاری جلسه ساختمان، نتوان این مسئله را حل کرد، باید از طریق قانونی پیگیری نمود.

برای شکایت از همسایه برای عدم پرداخت شارژ ساختمان، مدیر ساختمان  یا وکیل شکایت از همسایه مزاحم به نماییندگی از  ساکنین ساختمان باید به اعم از مستاجرین و صاحب‌ خانه‌ها مراحل زیر را طی نمایید:

  • فرم مخصوص اظهارنامه را از دادگاه دریافت نماید و پس از تنظیم و تکمیل در سه نسخه در دفتر دادگاه ثبت کند؛ در اظهارنامه باید مبلغ بدهکاری نیز نوشته شود؛ مبلغ بدهی توسط مامور ابلاغ دادگاه به اطلاع مالک بدهکار می‌رسد.
  • مالک بدهکار ده روز پس از تاریخ ابلاغ فرصت دارد تا بدهی خود را پرداخت نماید. در صورت عدم پرداخت، مدیر ساختمان می ‌تواند به تشخیص خود، انشعابات برق، گاز، آب گرم، شوفاژ، تهویه و غیره را قطع نماید.
  • چنانچه اظهار‌نامه توسط مدیر ساختمان برای مالک بدهکار ارسال شود و او همچنان از پرداخت بدهی خودداری نماید، حق شکایت برای مدیر وجود دارد؛ او می‌تواند از دفتر اسناد رسمی، تقاضای صدور اجراییه نماید.
  • در این صورت و پس از صدور اجراییه، معادل مبلغ بدهی از اموال بدهکار ضبط می‌شود و پس از ارزیابی قیمت توسط کارشناس، به حراج گذاشته می‌شود.
  • مبلغ حاصل شده از حراج، به نفع طلب ساختمان وصول گردیده و در صورتی که مبلغ از بدهی بیشتر باشد، مازاد مبلغ به مالک بدهکار پرداخت شده و رسید دریافت می‌گردد.

مرجع رسیدگی به شکایت از همسایه مزاحم کجاست؟

مرجع رسیدگی به شکایت از همسایه مزاحم کجاست؟

چنانکه روش‌های مسالمت آمیز برای حل مشکلات ساختمان و جلوگیری از مزاحمت همسایه، راهگشا نبود می‌ توانید به مراجع قضایی مراجعه نمایید.

برای شکایت علیه همسایه مزاحم، پیمودن مراحل زیر از سوی شما یا وکیل  شکایت از همسایه مزاحم  الزامی است:

یک استشهادیه تهیه کنید و از مدیر ساختمان و سایر همسایه‌ها بخواهید آن را امضا کنند، متن این استشهادیه باید حاوی شرح مزاحمت‌های همسایه، موارد مزاحمت، در صورت امکان تاریخ مزاحمت‌ها و مواردی از این قبیل باشد.

پس از مراجعه به دفتر خدمات قضایی محل وقوع جرم، شکواییه خود را به همراه استشهادیه و مدارک و مستندات دیگر ارائه نمایید.

سایر مدارک شکایت از همسایه می‌تواند شامل صدای ضبط شده او، مدارک مکتوب از خسارات وارد شده توسط وی به ساختمان، نامه هیات مدیره ساختمان به همسایه مزاحم در مورد مزاحمت‌های وی و مواردی از این قبیل باشد.

پس از ثبت، شکواییه توسط دفتر خدمات قضایی به همراه ادله اثبات جرم به دادسرای محل وقوع جرم ارسال می‌شود.

بر اساس استشهاد محلی، بررسی و تحقیقات محلی انجام می‌گیرد.

پس از تحقیقات و بررسی سایر مدارک، در صورتی که بازپرس به صدور اخطاریه برای همسایه مزاحم مبادرت می‌کند و وی را برای ارائه توضیحات احضار می‌نماید.

در نهایت چنانچه تقصیر شخص مزاحم اثبات شد، برای وی قرار مجرمیت صادر می‌شود.

همچنین می‌ توانید این فرآیند را از طریق شورای حل اختلاف محل وقوع جرم نیز ثبت و پیگیری نمایید.

خلاصه مطلب

ثبت شکایت از همسایه و رسیدگی به اعتراضات اهالی ساختمان از همسایه هایی که باعث ایجاد مزاحمت برای دیگر ساکنین شده اند توسط مراجع قضایی صالح رسیدگی می شوند. اگر قصد شکایت علیه همسایه را دارید ابتدا باید شکایت نامه مربوط به مشکل ایجاد شده را تنظیم نمایید. در صورت تنظیم شکایت نامه بدون رعایت اصول و مقررات مربوطه پرونده توسط مراجع ذی صلاح رسیدگی نخواهد شد. برای این امر  ما به شما گروه وکلای فروکیل را معرفی میکنیم ک با استفاده از وکلای متحصص در زمینه های مختلف مثل وکیل ملکی در تهران ، وکیل شکایت از کارفرما و وکیل کیفری ، وکیل ضرب و جرح ، وکیل مطالبه اجرت المثل ، وکیل تصادفات رانندگی …. میتواند کمک شایانی به شما نمایند.

برای ارتباط با گروه وکلای فروکیل میتوانید ب ادرس ما در فردیس قریشی شمالی نبش خیابان ۲۹ام برج اوین سنتر طبقه ۵واحد ۵۰۲مراجعه نمایید

4.9/5 - (8 امتیاز)

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید

قانون جدید مهریه و بررسی شرایط مختلف آن

مهریه مبحثی است که ذهن اکثر مردم را به ویژه آقایان را درگیر میکند بحث مهریه در همه خانواده ها وجود دارد و همه افراد حداقل برای یک بار هم که شده دعوایی در خصوص مهریه را…

بازدید: 805 نفر
1402/10/15
خواندن این مقاله

حقوق متوفی و شرایط دریافت آن

هنگامی که شخصی فوت می کند در کنار دارایی های باقی مانده از او، اقدام برای انحصار وراثت بیمه تامین اجتماعی امری ضروری است. البته مستمری بیمه تامین اجتماعی ارث محسوب نشده و تنها به افرادی خاص…

بازدید: 69 نفر
1403/07/07
خواندن این مقاله

وکیل روابط نامشروع و تاثیر وکیل بر روی این پرونده ها

گروه وکلای فروکیل در این مقاله سعی در توضیح این نکته به شما مطالعه کننده محترم دارد که رابطه نامشروع چیست اگر دچار تنش و پرونده‌ای در این زمینه شدید به سراغ چه وکیلی بروید. وظایف وکیل…

بازدید: 229 نفر
1403/05/05
خواندن این مقاله

نفقه فرزندان چیست و پرداخت آن بر عهده چه کسی است؟

یکی از حقوق فرزندان  بر عهده پدرشان می‌باشد نفقه است . نفقه فرزندان شامل هزینه‌هایی از قبیل خوراک، پوشاک، مسکن ،هزینه‌های متعارف زندگی و.... می‌باشد برای  پرداخت نفقه قاضی بابت تعیین مقدار نفقه فاکتورهایی مثل استطاعت مالی…

بازدید: 1028 نفر
1402/07/15
خواندن این مقاله

طلاق قضایی در فردیس چگونه انجام می‌شود؟

گروه وکلای فروکیل در ضمن این مقاله سعی در ارائه مطالب مفید از جمله اطلاعاتی در مورد طلاق قضایی به شما مطالعه کننده محترم دارد. عنوان طلاق قضایی شاید بارها و شاید حتی یک بار به گوش…

بازدید: 847 نفر
1402/09/26
خواندن این مقاله

بهترین وکیل خانم در کرج متخصص در تمامی زمینه ها با حق الوکاله قسطی

: بسیاری افراد زمانی که دچار چالش حقوقی کیفری و خانواده و غیره می‌شوند به دنبال وکیل خانواده در فردیس  یا شهر یا استان دیگری می‌گردند.  ترجیح می‌دهند که یک وکیل خانم در کرج پرونده آنها را…

بازدید: 596 نفر
1403/01/25
خواندن این مقاله

سوالات و نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تلفنی(۲۰ خط ویژه) 09218529239 09426001202 09426001201